recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR og TV2 i HD med Stofa?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR og TV2 i HD med Stofa?

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 19:48
Hvad er der morsomt ved det?
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 2909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike S. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan være lidt vanskeligt hos Stofa når man ikke har seperate netnumre for HD og SD.

Det er da ikke vanskeligt - hedder kanalen HD som efternavn så er det en HD kanal (lige pt. er det dog en undtagelse da enkelte kanaler er lagt på som SD kanaler indtil de må sendes ud i HD) og derudover vil jeg mene at hvis man ikke kan se forskel på et SD og HD signal så er det nok ikke vigtigt ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
MilloDk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Februar-2009
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MilloDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 21:22
Hvordan kan det være, at andre allerede har fået TV2 HD? Slagelse Antenneforening har skiftet alle de krypterede kanaler til MPEG4, men intet er ændret ved det gratis digitale signal.

Jeg har talt med Stofas kundeservice, og hende jeg fik fat på, sagde at alle antenneforeninger på dette tidspunkt var skiftet til MPEG4 og burde have TV2 HD.. Hmmm?
// MilloDk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan være lidt vanskeligt hos Stofa når man ikke har seperate netnumre for HD og SD.

Det er da ikke vanskeligt - hedder kanalen HD som efternavn så er det en HD kanal (lige pt. er det dog en undtagelse da enkelte kanaler er lagt på som SD kanaler indtil de må sendes ud i HD) og derudover vil jeg mene at hvis man ikke kan se forskel på et SD og HD signal så er det nok ikke vigtigt ;)

Jeg tror lige, du skal læse tråden, før du skriver, for lige nu har du ydet et gevaldigt bidrag til at få diskussionen til at køre i ring een gang til.

Diskussionen handler om, hvorvidt en HD-kanal skal kalde sig HD, mens den sender SD-indhold.

Hvis den ikke gør det, kan man jo netop ikke set det på, at den kalder sig HD som efternavn. Man kan heller ikke gå efter kvaliteten, da det jo er SD, der sendes.

Man kan derfor alene gå efter, hvilken opløsning, TV-modtageren rapporterer, men det kan man jo ikke forvente, at alle kan finde ud af / har mulighed for med deres udstyr.

Redigeret af Allan Olesen - 06-Januar-2012 kl. 23:01
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Olsen banden i HD på TV2 HD kl 20.00 ? LOL LOL
Hehe, de der smileys svarer til min første oplevelse med TV2 HD via Stofa; billedet fryser, lige som på DR HD (jeg har intet problem med NatGeo Wild HD).

(sorry, det blev vist lidt off-topic)
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af MilloDk MilloDk skrev:

Hvordan kan det være, at andre allerede har fået TV2 HD? Slagelse Antenneforening har skiftet alle de krypterede kanaler til MPEG4, men intet er ændret ved det gratis digitale signal.

Jeg har talt med Stofas kundeservice, og hende jeg fik fat på, sagde at alle antenneforeninger på dette tidspunkt var skiftet til MPEG4 og burde have TV2 HD.. Hmmm?

Jeg vil gætte på at kanalen nok kommer i forbindelse med kanalomlægningnerne i de forskellige byer. Den er heller ikke Næstved endnu, men der er også først kanalændring d. 13.
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 10:27
DR1 i HD er på plads her hos mig. Ved ikke lige om nogen har fået den tidligere. Logoet er det samme men man kan se at den er i HD ved at se info. Den kører i 720p,50hz Smile
De sender således både den nye HD version ud og den gamle kanal i 576p,25HZ med samme logo.

Redigeret af tvviewer - 11-Januar-2012 kl. 13:45
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu