|
Måske banalt, men alligevel.. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Lad os lige antage at vi snakker stereo. Og at dine fronter står til Small. Når ja og så også lige at der ikke er slået et eller andet underligt til eller fra. Hvis den samlet bas mængde mindskes ved at øge xover så er der skruet for lidt op for subben. Prøv at skifte mellem 60, 80, 100 og 120 Hz. Forvent at når du er færdig med at justere vil 80Hz give den bedste lyd.
|
||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||
![]() |
||||
mfhansen82 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 460 |
|||
Det jeg mener er at uanset om højttalerne er sat til large eller small, så spiller sub'en med når lydfeltet er sat til A.F.D (Forstærkeren bestemmer et passende lydfelt). Hvis jeg skifter imellem large og small, uden at pille ved delefrekvens eller andet, så bliver bassen noget svagere når fronterne står til small. Jeg kan nemlig også høre forskel på bassen, hvis jeg skifter imellem A.F.D eller 2.ch. Her kan man bare fornemme at sub'en lige giver det sidste i bunden.
Redigeret af mfhansen82 - 19-August-2012 kl. 20:30 |
||||
Mvh
Michael Hansen Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS ------------------------ Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Igen - specifikationerne kan ikke bruges til meget... Dog fortæller de at du har en afrulning (fald) i bassen - ved 47 Hz - på 3 db. Det er en halvering... M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 19-August-2012 kl. 21:28 |
||||
![]() |
||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||
Lyder som om AFD skal slås fra. Sub og front skal ikke spille samme frekvens område. Så skal du bare finde ud af hvor meget der skal skrues op for subben.
|
||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |