recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reciever-kraft el. noget :) = meget brug for hjælp

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2014 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

En professionel vil jo helt sikkert kunne klare det bedre end den automatiske. Men synes nu Yamahas fungerer upåklageligt. Men uanset løsning, så er de begge to vejledninger. Når den er blevet indstillet, enten af en professionel eller den automatiske, så skal du selv gå ind og ændre de sidste detaljer, så de passer efter dine ører. Hverken den ene eller den anden, kan vide hvad du bedst kan lide.

Ordkløveri: Jeg synes det er forkert at sige at man SKAL gå ind og ændre selv. Man KAN gøre det hvis man vil. De fleste kan godt lide resultatet af en nogenlunde korrekt opsætning.

Det skal dertil siges at mange TROR de ikke kan lide "korrekt" lyd, fordi de har en forkert opfattelse af hvad "korrekt" er. Eksempelvis er det nærmest en sygdom i branchen, at folk tror at hvis der mangler bas, så er lyden "for korrekt"...
Til top
David O Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: Haderslev
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér David O Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 17:04
Nårh tænkte at tiden var inde til en mindre update... Har nu købt og haft en Denon avr3313 i nogen tid nu.. jeg har til dels været tilfreds med købet... Det er lækkert at få en masse ny tilslutningsmuligheder, hvilket dog også har vist sig at være et problem da jeg ikke kan få det til at virke..

Til at starte med koblede jeg alle mine enheder på via HDMI og gik ind i opsætning og satte billede og lyd til via HDMI... Jeg har så kørt et enkelt kabel op i ARC HDMI på mit VT50... Som jeg så har forstået det, virker min 3313 som en HDMI switch, hvor man på sin forstærker skifter mellem kabeltv, medie-asfspiller og PS, så sørger den for at "billede og lyd skifter til det valgte...Meget smart - bortset fra at det gør den ikke... Jeg kan ikk få "switch" funktionen til at virke og lyden opfører sig ligeledes på en mærksværdig måde...
Jeg har dog ikke haft megen tid til at lege med indstillingerne ( tror jeg laver en fabriks-reset og starter forfra), grundet en lille ny bebs der tager meget tid.

En AVR3313 - hvilke kalibreringsmuligheder har en sådan forstærker ud over den medfølgende MIC? - Tænker her en mere proff. kalibrering..

Ligledes tænkte jeg om der var en venlig sjæl i nærheden af Haderslev i sønderjylland der er 100m mester i opsætning af DENON, der muligt mod lidt betaling eller mad el lign. der vil bruge lidt tid sammen med mig og hjælpe til med en ny opsætning - kan jo tænkes at det er mig den er galt med (sandsynligvis)

Lydmæssigt er jeg stadig lidt splittet - jeg synes at med min nuværende opsætning ( B&W DM 604 S3bi-wiring) - at det er som om at bassen i stereo virker lidt anstrengt, som om den ikke får helt nok power. I det store hele synes jeg at lyden i sig selv lyder en anelse anstrengt, hvilket jeg finder en anelse bekymrende..

Igen kan det tænkes at det er en opsætningsfejl, men det får mig igen til at tænke på den forjættede effektforstærker - hvorfor jeg nu søger en enten ny eller brugt effektforstærker i prsiklassen 3000-3500 kr. Kender i nogen der har noget brugbart liggede modtager jeg gerne henvisninger.. Kigger selv pt. på NADC275bee hvad enten det skal være nyt eller brugt.

På forhånd tak.

David
Til top
palleti Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér palleti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2015 kl. 21:05
Læste lige tråden op... hvad blev der egentlig af 2030'eren, som var bestilt, og hvor alle var enige om var et godt valg?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu