recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver til stereo opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver til stereo opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mana91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mana91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver til stereo opsætning
    Sendt: 11-Februar-2015 kl. 18:23
Hej

Halløj derude Big smile

Jeg har lige anskaffet mig 2 stk. Boston Acoustics A26 (WhatHifi), som skal bruges til musik og TV (50/50). Jeg er ikke interesseret i en surround opsætning, men alligevel ser det ud til, at en surround receiver er den eneste mulighed, hvis det skal opfylde mine behov:

AirPlay 
Spotify Connect
Flere HDMI-stik (med bl.a ARC, så jeg kan bruge TV'ets fjernbetjening til styring af volume)
Mulighed for subwoofer

Jeg har kigget meget på en Yamaha RX-V477 surround receiver til 2.499,- (link). Kan den fint nok trække højtalerne og give noget fornuftig lyd? Ved godt at en stereo forstærker vil være det mest optimale lydmæssigt, men sådan opfylder bare ikke mine behov Wink

Eller findes der bedre alternativer i den prisklasse? (prisen er max. 2500,-)

Det skal også lige siges, at jeg nybegynder her og dermed ikke en HiFi-fanatiker :p

Højtalerne har disse specs:

Frequency Response: 51Hz - 25kHz 
Recommended Amplifier: 10 - 150W 
Impedance: 8 ohms 
Sensitivity: 89 dB (SPL/2.8V/m) 
Woofer: 6.5'' 
Tweeter: 1'' Kortec softdome 
Dimensions (HxWxD mm): 330 x 210 x 265 
Weight (kg): 6,3 

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 19:27
HiFI-Freaks.dk har tilbud på en Marantz NR1504 til 2495... de plejer gerne at være lidt bedre til stereo...

Redigeret af Ning - 11-Februar-2015 kl. 19:30
Ning
Til top
Mana91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mana91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 21:45
Nu ved jeg godt man ikke alene må kigge på watt-effekten på tværs af producenter, men Marantz yder 50W ved 8 ohm og Yamaha'en yder 80W ved 8 ohm, når der bliver brugt 2 kanaler - er der så ikke mere kraft i Yamaha'en? (som får okay anmeldelser rundt omkring)
Til top
Mana91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mana91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 19:39
Nogen der har andre forslag? Eller kan knytte en kommentar til ovenstående indlæg? :)

Redigeret af Mana91 - 12-Februar-2015 kl. 19:52
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 20:01
du skal ikke se på watt da de ikke altid opgives korrekt se på strøm så får du et mere rigtigt billede af ydeevene.

så vidt jeg kan se har den yamaha en psu på 575 w delt på 7 kanaler det er 82 w pr kanal ved alle kanaler drevet på en gang men da det er en alm forstærker som ikke er 100 procent effektiv vil der ca forsvinde 50 procent i varme og div kredsløb så har du en 7 x 41 w reciever Sleepy
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu