recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Computer starter Windows i sort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Computer starter Windows i sort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Computer starter Windows i sort
    Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 02:03
Nu kører det bare...

Jeg sidder med en bærbar computer som egentlig kørte fint, indtil den selv lavede en Windows Update.
Computeren genstartede og jeg fik startskærmen frem med Windows 7 logoet. Men i stedet for at gå ind på skrivebordet så viser den bare sort skærm. Lukker jeg låget på den så går den heller ikke i dvale, som om den er stoppet med at virke korrekt.

Er der nogen der har prøvet det?

Jeg kan godt starte den i fejlsikret tilstand med netværk, og jeg sidder og skriver dette fra den nu, men genstarter jeg maskinen og starter den op normalt, så viser den sort skærm igen ved login.

Jeg har tjekket om det er grafikkortet der giver problemer, men den viser ingen fejl ved det.

En der ved hvad der sker? Det er ikke engang en BSOD, men skærmen går altså bare i sort når jeg starter computeren op normalt. Og det underlige er at den kørte smertefrit indtil der blev kørt en Windows Update.

Cry

Edit. Det er en Compaq Presario CQ61. Hvis man skal restore til fabriksindstillinger, er det det sammen som en Format C:?

Jeg har prøvet at starte den uden batteri og hold power knappen nede, men det hjalp heller ikke. Jeg læste det muligvis kunne hjælpe. Men der er lys i alle knapper og dioder, så der er nok strøm på den.

Redigeret af ladiesman217 - 18-Oktober-2012 kl. 02:17
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 02:54
Jeg prøvede en Hard reset:

Slukkede computeren
Tog batteri og strømstik ud
Trykkede og holdte power knappen nede i 15 sek.
Satte strømstik til igen og ikke batteri
Tændte computeren

Redigeret af ladiesman217 - 18-Oktober-2012 kl. 03:14
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 08:12
Lyder som en driveropdatering er gået galt - grafikdriver eller lign.
Kan du ikke i fejlsikret tilstand lave en systemgendannelse, og gå tilbage til sidste version, inden du kørte den Windowsupdate.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 09:34
Hmm hvordan laves sådan en systemgendannelse, og det er ikke noget jeg kan risikere at miste noget ved, vel? :)
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 10:50
Okay underligt... Prøvede at hard resettet igen og igen og fjerde gang så virkede det uden batteri.
Lukkede så ned og starter igen med batteri, og den startede fint. 

Har jeg mon fået virus på denne laptop?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 11:12
Hvis det er den samme laptop hvor IE 9 er langsom, så skal den nok kigges efter.

Venlig hilsen
KB
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 11:13
Du har vel et virusprogram på den?
Ellers kan jeg anbefale Microsoft Security Essentials som er gratis og effektiv.
(installerer den på alle de Windows-pc'ere som jeg supporterer)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 13:06
Brixen og Skyrum, tak for jeres svar.

Nej det er ikke den samme computer, hvor IE9 er langsom, og ja jeg installerede det MS Essentials og den fandt to trojaner (nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad de hed, for har fjernet dem fra karantænen) men måske det var dem der drillede startup?

Nogle idéer?
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu