recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelser slutter for tidligt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optagelser slutter for tidligt.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 14:28

Det behøver nan ikke tænke på, det finder den selv ud af. På Samsung skal det rigtig nok gøres manuelt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:21
PDC (og det nærmest identiske VPS) *er* en standard. Som det ganske rigtigt er nævnt kunne systemet også fejle og blive betjent forkert. En af årsagerne til, at det ikke længere anvendes er, at det krævede at apparatet var tændt hele tiden for at kunne reagere på PDC/VPS signalet. Standby er/var ikke nok.

Jeg tror dog godt, at man kunne lave et nyt system, hvis man ønskede det, men som sagt er viljen der tilsyneladende ikke.

Personligt plejer jeg typisk at lægge mellem 30 og 45 minutter til den længde optagelsen har i EPG. Og sætter den typisk også til at optage 5-10 minutter før. Man kan altid slette det der er optaget for meget, men ikke det modsatte. Som regel checker jeg også lige tekst-tv for om tidspunkterne holder.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Personligt plejer jeg typisk at lægge mellem 30 og 45 minutter til den længde optagelsen har i EPG.

Ligge tid til fint nok, men ikke så meget, der vil være for mange efterfølgende udsendelser der så ikke kan foretages, der er begrænsning på hvor mange der kan være i gang.
Det plejer at være tilstrækkeligt med mellem 5-10 minutter, er det så ikke nok, så er der jo nærmest uendelige genudsendelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:28
Min Panasonic HDD optager har dobbelt tuner, så jeg kan tillade mig at være large... Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:32
Ja genudsendelser er der efterhånden så mange af at jeg ikke mere finder det nødvendigt med en optager til mine 9 kanaler. Det hænder da at DR1 og TV2 lægger to vigtige udsendelser over for hinanden, men så er der som regel en af dem der genudsendes.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:33

Samsung har det da også, men det er kun muligt at optage 2 udsendelser af gangen, det er vel det samme med Pana.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 20:08
Er også begyndt at sætter timer til 3 min FØR udsendelse da DR også er slemme til at starte før oplyst tid. Især Ramasjang og Ultra er slemme. Har selv med de 3 min. mistet starten til min datter.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af cpdk cpdk skrev:

Har nu også selv oplevet det med klipfiskerne som sendes på tv2 og det burde jo selv finde ud af det når man bruger epg de sender vel et signal ud om start og stop ?
Jo, der sendes et signal ud om start og stop, og det er en del af DVB standarden. Konkret kan det ses på de inf. der er knyttet til nu-og-næste. På min gamle Topfield boks var der lavet et add-on, der gjorde, at optagelser, når de nåede til timer-slut tjekkede for om der kom oplysning om programmet var afsluttet. Hvis ikke blev optagelsen forlænget indtil denne information dukkede. der kunne dog sættes et maks., så optagelser ikke kørte i det uendelige i forbindelse med fejl.

MEN det forudsætter at broadcaster også sender korrekte oplysninger ud - og det er her systemet svigter. Jeg brugte det derfor ikke dengang og anvender som tidligere en "simpel" padding, hvor timere automatisk lægger 2 min til før og 5 min efter. Det virker på 95% af mine optagelser. Det er direkte udsendelser som sport og underholdning, der giver problemer, og her tror jeg, at man manuelt skal lægge ekstra til, hvis man ikke kan undvære den forlængede spilletid...
miri
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 20:13
Jeg har skrevet og fortsat DR om dette udbredte problem. Jeg opfordrer jer til det samme. Er vi mange der gør det, tager man problemet alvorligt.

Jeg lægger også tid til. Problemet er at man ikke længere kan se hvad programmet hedder automatisk og heller ikke kan skrive det
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 20:37

Det er der så ikke problemer med på Samsung BD-F modellerne, udsendelsen får navn.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu