recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedkvalitet - subjektivt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilledkvalitet - subjektivt?

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jamen, undskyld mig. Men jeg synes vi kører i ring her. Vi har brugt mange indlæg på at nå frem til, hvad god eller perfekt billedekvalitet er. Så jeg er efterhånden snart ikke klar over, hvad jeg skal bidrage yderligere med.

Ja, diskussionen bliver hurtigt lidt abstrakt... Vi mangler vel et arrangement, hvor man kan se et TV før og efter en ISF kalibrering. Gerne på Vesterbrogade... Man kan Google sig frem til mange websider, hvor folk skriver om deres "aha" oplevelse ved en ISF kalibrering, men folk bliver sikkert hurtigere overbevist ved at bruge øjnene end ved at læse sig i gennem 117 blogs.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 16:30

Kandersen

For rigtig mange år siden kom Kodak frem med sit format 27x27 mm, Instamatic. Senere kom deres aflange 116-system og senere deres Kodak Disc. Disse tiltag var alle forringelser i forhold til 35 mm filmenes størrelse 24x36.  Så her var der mennesker hvis opfattelse af kvalitet ikke blev "delte af andre".

Der hvor jeg vil hen er at hvem udnævnes til voldgiftsmænd den dag forringelserne bliver så grelle at de ikke længere kan skjules.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 17:15

Jesper - Jeg ved der arbejdes på sådan et arrangement

Moho - Det gør forbrugerne forhåbentlig.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 20:24

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ja, diskussionen bliver hurtigt lidt abstrakt... Vi mangler vel et arrangement, hvor man kan se et TV før og efter en ISF kalibrering. Gerne på Vesterbrogade...

Jeg er IKKE ude på at diskutere ISF kalibrering i denne tråd, jeg vil faktisk helst holde dét udenfor, fordi det resulterer i en masse forudindtagede holdninger. Dét jeg gerne vil frem til er at gøre folk bedre i stand til at foretage en seriøs vurdering af hvilket tv der har det bedste billede. Men for at gøre dét, er jeg nødt til at skabe en vis enighed om hvad det er vi går efter, for jeg er IKKE enig i at vores mål er forskelligt - vi _formulerer_ bare vores mål voldsomt forskelligt, og vi har voldsomt forskellige idéer om hvordan vores mål opfyldes.

Hvis dét ender med en konklusion om at en skærm skal ISF-kalibreres for at vi kommer nærmere vores allesammens mål, så vil det bevise relevansen af ISF-kalibreringen. Jeg holder bare på at der er to overordnede årsager til at folk har så meget imod ISF-kalibrering: Halvdelen forstår ikke konceptet, og den anden halvdel har en grundlæggende aversion imod at andre skal komme og fortælle én hvad der er godt og skidt. Nogenlunde som at fortælle Ronaldinho at man altså skal sparke med indersiden, ikke ydersiden, for når man selv sparker med ydersiden, så ryger bolden ad h... til!

Igen: Mit mål er ikke kalibrering. Mit mål er det bedst mulige billede, og dét får man ikke uden kalibrering.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 20:51
Imponerende som en sådan simpel diskussion kan køre af sporet. Jeg synes at I alle lige burde spole op til Ottos originale post og læse den igen. Det gav faktisk ret meget mening.

Et perfekt AV system, sørger for at gengive det der er på kildematerialet så præcist som mulig - it's that simple.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 09:33

Hanshenrik - Jeg ved nu ikke om det er imponerende at den kan køre af sporet. Der skal faktisk ikke ret meget til
Og det som du siger, det er mig bekendt skrevet indtil flere gange, blot formuleret anderledes.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu