recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om netkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om netkabler

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2013 kl. 11:39
Man skal helt klart have denne her. Jeg ved godt, at den er diskuteret før, men jeg griner stadig her 4 år efter Big smile 

Jeg gad da godt at have den liggende, for lægger ser den da ud, meeeeeeeennn....

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:05
Hej Hother

Er det helt udelukket at du kan finde på at afprøve om du kan høre hvad for et netkable der er i (hvis ikke du kan se det naturligvis)?

Venter spændt.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 09:30
Det er jo et rigtig flot kabel. Flot rød farve, og det ser lidt macho ud. Ren bling bling.
Alene af den grund kunne jeg finde på at købe det hvis jeg var rig nok.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Hother

Er det helt udelukket at du kan finde på at afprøve om du kan høre hvad for et netkable der er i (hvis ikke du kan se det naturligvis)?

Venter spændt.
Jeg har nu ikke fået det nye kabel endnu, og jeg forstår ikke helt dit spørgsmålBig smile
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Hother

Venter spændt.
Jeg har nu ikke fået det nye kabel endnu, og jeg forstår ikke helt dit spørgsmålBig smile

Jeg gætter på der spørges ind til om du tager udfordringen op mht. en blind test? Jeg syntes også det kunne være sjovt at høre nærmere om Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Hother

Venter spændt.

Jeg gætter på der spørges ind til om du tager udfordringen op mht. en blind test? Jeg syntes også det kunne være sjovt at høre nærmere om Smile
Nå på den måde. Nej - jeg regner stadig med, at SAS-Audio hen i marts holder bl.a. en kabel demo, så kan man blindteste i den sammenhæng vil jeg troSmile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 14:16
Hvis SAS-Audio rent faktisk laver det som en blindtest, så tager jeg hatten af for dem. Men tror desværre det er en utopisk tanke.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis SAS-Audio rent faktisk laver det som en blindtest, så tager jeg hatten af for dem. Men tror desværre det er en utopisk tanke.
Jeg ved ikke hvorledes de vil gebærde sig, men man får i det mindste sikkert mulighed for selv at observere om man kan høre forskel.Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 12:32
Kan ikke huske om dette link er blevet posted i tråden, men synes det er meget relevant:

Konklusion: Da folk kunne se kablerne blev skiftet kom der eksotiske forklaringer om forskel på lydstyrke, støjgulv, diskant, detaljer. Folk var meget sikre. Da der kom forhæng op foran, kunne ingen høre forskel og udfaldende var som at slå plat/krone. Smile
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Konklusion: Da folk kunne se kablerne blev skiftet kom der eksotiske forklaringer om forskel på lydstyrke, støjgulv, diskant, detaljer. Folk var meget sikre. Da der kom forhæng op foran, kunne ingen høre forskel og udfaldende var som at slå plat/krone. Smile

På billedet ser det ud til, at der er brugt en form for silke til forhæng - Det har nogle utroligt negative indvirkninger på lyden. 

Til forhæng anbefaler man typisk et stykke fintmasket alpaca tæppe, gerne med sølvtråde indvævet. Bruger man samtidigt kobberkabler, kan man med fordel bruge et tæppe med kvaster.

Jeg vil mene, at dette så rigeligt redegører for udfaldet, med andre ord så kan man SLET ikke bruge sådan en blindtest til noget.

Redigeret af Kasper_J - 28-Februar-2013 kl. 13:32
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2013 kl. 15:02

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:17
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:07
Da det ikke virker som om at der er særligt mange der tror der kan komme støj ind i de analoge signal kabler vil jeg gerne spørge: Mener du at balanceret signal overførsel er bedre end almindelig analog overførsel?
Hvis du svarer ja har du så et bud på hvorfor, hvis det ikke er fordi at der kommer støj ind i signal kablet.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu