|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Jeg synes faktisk billedet på LT-37M60 er forbavsende godt - også ude fra siden.
![]() |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
Hej! Jeg har endnu ikke set et LCD tv,som ikke havde problemer med betragtningsvinklen..nogen mere end andre følgelig.Selv de nyeste Philips "high-end" lcd har problemer-en af grundene til at jeg svingede væk fra lcd igen og tilbage til plasma.Det duer bare ikke at der kun er 1 person i stuen som har det perfekte billede. |
||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||
![]() |
||
jenscc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Nå - tid til lidt konklusioner. Samsung M71 er et godt fjernsyn. Hvis jeg kun havde 11k og fandt LCD billedet top$ - så vil det klart være mit valg. Sony v2000 syntes jeg ikke er i klassen som Philips og Samsung - så det er ude. Philips 9731 imod Samsung M71 - så af det som jeg har set så er Samsung mindst lige så godt som Philips (det er altså 32" modellen vi snakker om - ikke 37 hvor philips prismæssigt ryger i luften grundet andet panel m.m). Philips 32" er design mæssigt måske et par mm foran samsung, men omvendt stod det analoge signal bedre på Samsung end på Philips. Ekspedienten mente dog at Philips var et bedre TV, men det koster altså også en slat mere. I.e i fælleskøbet koster Philips 35% mere. Jeg gik så i Illums hvor Samsung har et "hjørne" i forretning. Der så jeg så mit første Plasma tilsluttet side om side med top modellerne af LCD. Det var et Samsung PS-42C7 (altså Plasma). Det var flat. Det var 42". Og billedet var mindst lige så godt som mit gamle Sony 29" CRT 100hz Triniton skærm og det er egentlig "bare" hvad jeg vil have. Og det billede er altså bare bedre end LCD modellerne. Han snakkede om en pris på 20k og så om en nyere model (42P7) som kommer her i Oktober. Jeg kom så hjem og tænkte jeg hellere måtte chekke hvad I skrev om den her på recordere, og hvad den koster hvis den er købt på nettet. Og så finder man (af omveje) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&K W=ps42q7h Hvad gør man så? Min situation er nu at hvis jeg vælger den billige løsning så bliver det fælleskøbet af Samsung 32" M71. I forhold til pengene (og med fin billede kvalitet) mener jeg man får mest her. Men omvendt har Plasma et super billede (syntes jeg - arh come on det har det jo). Og hvis det er et TV som vi skal have I lang tid - så skal billedet altså være godt. Panasonic PV60 har jeg ikke set - men designet kan jeg bare ikke lide. Sølv farven - jamen det er bare ikke mig. PV600 er en mulighed - men igen - det er ikke ideelt. Pioneer 427XD koster en formue - medens 427XA kan fåes for 16.8K: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233779 Underligt med den store prisforskel mellem Getmore og de andre, men hvis man kan gøre det til denne pris så er jeg på hvis billedet er ligeså godt som Samsung 42C7 og uden den tidligere nævnte "feature". Allerhelst ville jeg gerne have et 37" Plasma i sort, men det tror jeg ikke er muligt. Min næste mission er at se Pioneer 427 live et eller andet sted i københavn. Er der nogle som ved hvor den bliver demoet? Omvendt - hvis der er nogle som mener at Samsung 42Q7/42C7 spiller max og ovenstående nævnte problem ikke eksisterer - så lade mig endelig vide det. For jeg kunne godt lide det TV. Mvh Jens Jagten på TV'et fortsætter...... |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Billedet på Pioneers plasma TV er uden tvivl BEDRE end på Samsungs plasma TV. Samsung er langt fra de bedste til at lave plasma TV. Panasonic og Pioneer er begge meget bedre til at lave den slags. |
||
![]() |
||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Er glad for at se at du som mange andre også har erkendt at Plasma ser bedst ud in real life.
|
||
![]() |
||
nubus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|
LG har sorte plasmaer, de er billige, LG er den største producent af plasma og deres plasma vandt årets EISA. Desværre lader det til at Panasonic har et bedre billede - hvilket må være det primære. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
'Årets EISA' er lidt for vagt. De vandt årets 'budget' EISA. Altså den
dersens hvor man får 'meget for pengene'. Panasonics PV600 vandt den
gode EISA, altså den hvor det er sejere end blot 'meget for pengene'.
Og det er samme panel der sidder i PV60'erne.
|
||
![]() |
||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
|
Jeg er nu ikke så sikker på at LG er den største producent af Plasma , det skulle være Panasonic. LG vandt EISA for det bedste Plasma Panasonic vandt EISA for det bedste High End Plasma ! Redigeret af nextgeneration - 08-Oktober-2006 kl. 12:26 |
||
![]() |
||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() |
|
Hmm måske du kan hjælpe mig =) , jeg overvejer selv at købe det nævnte tv, hvordan vil du vurdere billedkvaliteten på det i forhold til crt? sort niveau, farvegengivelse osv? Jeg vil på nuværende tidspunkt ikke ofre meget mere end 10K på et LCDtv før år 1010 hvor det analoge sendenet er helt væk og alt er digitalt, så man kan se hvad man får for pengene. Idag bruger producenterne jo en masse penge på at optimere det analoge signal så det ser godt ud på en fladskærm. Synes JVC X70 har et godt billede JVC M60 har som bekendt 100hz teknologi men også noget dyre, har ikke kigget så meget på det. Samsung har jo som bekendt også 100hz teknologi og så er der jo en god pris her i fælleskøbet så det kunne være en mulighed. Ang phillips er det bare for dyrt... Men hvad er jeres erfaringer med Samsung M71? |
||
![]() |
||
jenscc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Så er beslutningen taget. Jeg køber et Pioneer 427xa. Er der nogen som har preferencer med hensyn til Getmore/Laptops/Billigcomputer ? Alle 3 steder kan man købe den for knap 17000 incl forsendelse. Tapeconnection koster desværre 2000 mere og det er lige i overkanten for den tryghed som de ellers giver. Hvilket ophæng skal man købe til denne skærm og hvorhenne er det billigt?. Jeg har set dette hos harald nyborg: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp= 410010&n=30100 Ellers er BT8422 nævnt rundt omkring som en mulighed:http://www.elcity.dk/shop/default.asp?ProductID=BT8422 Er der nogen som har nogle gode ideer? Jeg kan ikke overskue at give 1500 kr for noget simpelt pladejern med huller i (den som Pioneer anbefaler)! Med venlig hilsen Jens PS: Til københavnerne som er i tvivl - tag ud i Fields og gå op på 2.sal i deres expert udstillingsbutik. Der kan i se alle top modeller fra alle de store mærker. Redigeret af jenscc - 22-Oktober-2006 kl. 13:29 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej alle, Så kom dagen hvor jeg kunne hente vores ny Pioneer 427xa, købt hos laptops.dk for 16895. Og jeg er super tilfreds. Det lever præcis op til det jeg forventede + noget mere. Det er god kvalitet hele vejen igennem. Billedet står godt på det analoge kabeltv signal - og lever minimum op til billedet på vores gamle Sony 29" 100hz. Film via dvdafspilleren ser super godt ud!!!. Og det hele er endda medens vi har den justeret som beskrevet i indkørelsesguiden fra dette forum (lav kontrast etc). Og 42" er stort, men ikke nær så stort som "frygtet". Så vi er glade for at vi ikke valgte 32" som oprindeligt var vores mål. Med hensyn til støj fra skærmen, så er der ingen!!!. Jo - hvis jeg stikker hovedet ned bag skærmen kan man høre en lav højfrekvent lyd, men det er jo normalt på et tv. Burn in - tjaa det er vel det eneste jeg frygter nu (en frygt som jeg tror er jævnt overdrevet) . Jeg har som sagt indstillet den som beskrevet her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16646& PN=1&TPN=500 så det håber jeg virker her de første 200 timer. Alt ialt er jeg eet stort smil. Mange tak for hjælpen herinde. Jeg kan kun varmt anbefale dette tv til alle andre som ikke ved hvad de skal kigge efter.
Med venlig hilsen Jens |
||
![]() |
||
Joho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: 2100, Denmark Status: Offline Point: 272 |
![]() |
|
Tillykke med dit nye tv. Jeg er også glad for at det endte med 42" i stedet for 37" som vi opr. havde i kikkerten. Der var en her på forumet som skrev, at hvis man overvejede en given størrelse tommer, gik man ikke forkert hvis man man tog nummeret større.
Enig, billedekvaliteten (specielt analog tv) overgik også mine forventninger efter at have haft andre tv (lcd) hjemme til 'test'. Hilsen |
||
Med god hilsen
John |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |