recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny eller gammel MBP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny eller gammel MBP

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 07:54
Jeg må erkende at jeg ikke helt forstår overvejelserne. Det er vel i bund og grund mere et valg om hvilken størrelse man ønsker, og så må man "leve" med de specs.

Jeg ville til enhver tid vælge 13" da jeg prioriterer mobilitet, mens andre ville sværge til 15" pga den større skærm.
Er disse brugs-oplevelser ikke værd at prioritere ret højt, også i forhold til eventuelle specs som alligevel er outdated om 6-12 måneder? Overvej hvad den skal bruges til i stedet og se om de begge lever op til de krav.

/ask
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Hvor ser du denne hersens restsalg? Jeg kan kun finde en til 11.797.

Mvh Peter
Fona og ekspert plejer også at have prisskilte stående i butikken med priser på de gamle modeller de har på lager endnu.
Til top
Lasse44 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:24
Jeg har haft 15" udgaven i et år og er super tilfreds med den. I forhold til videoredigering mærker man virkeligt i7 Sandy Bridge processoren.
Som jacobask skriver ovenover er den største forskel skærmstørrelsen, og her ville jeg til enhver tid vælge den store, når jeg skal lave redigering.

vh. Thomas
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg må erkende at jeg ikke helt forstår overvejelserne. Det er vel i bund og grund mere et valg om hvilken størrelse man ønsker, og så må man "leve" med de specs.

Jeg ville til enhver tid vælge 13" da jeg prioriterer mobilitet, mens andre ville sværge til 15" pga den større skærm.
Er disse brugs-oplevelser ikke værd at prioritere ret højt, også i forhold til eventuelle specs som alligevel er outdated om 6-12 måneder? Overvej hvad den skal bruges til i stedet og se om de begge lever op til de krav.

/ask
100% enig.. Find ud hvilken størrelse du skal bruge.. Man køber ikke nødvendigvis en 15" bare fordi man kan.. Du skal gøre dig lidt flere overvejelser end at den bare skal bruges til kontor opgaver og lydredigering, for det kan alle Mac's fra de sidste par år sagtens klare..

Skal du have den i tasken hver dag ?
Skal du af og til hænge med den i sofaen eller sengen ?
Skal du bruge den ekstra skærmstørrelse i en 15" til noget ? for 15" er altså noget mere klodset end 13"

LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 22:52
tak for alle inputs!
én ting er skærmstørrelsen - hvor jeg faktisk er i tvivl - hælder faktisk mest til 13" p.g.a. mobiliteten, og at jeg alligevel vil smide den til en eksterne skærm meget af tiden.

Men jeg synes ikke det er rigtigt, når fx Lasse44 skriver at største forskel er skærmstørrelsen:
For mig at se er det ret væsentligt, at 15" er i7 quad-core, mens 13" er i5 dual-core.
Det får mig til at hælde til 15" - ikke mindst fordi det måske vil betyde, at det varer længere før jeg føler et behov for at skifte den ud med en hurtigere!

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu