recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A830 mindre lip sync issue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A830 mindre lip sync issue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: A830 mindre lip sync issue
    Sendt: 30-December-2014 kl. 17:13
Jeg har købt overstående receiver og syntes jeg har lettere usynkron stemme. Det er kommet efter skifte fra denon til yamaha. Så tænker ikke det er skærmen der giver problemet.

Jer med A830, hvordan er jeres indstillinger for video og sound?
Efter lidt googling kan jeg se at en gut er blevet anbefalet at sætte video på processing, hvilket jeg også har prøvet uden succes.
Lip sync har jeg sat til auto og enabled delay on.

Nogen med lignende problem?

Redigeret af Bromberg5 - 30-December-2014 kl. 20:44
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 18:39
Hvorfor ikke bare justere lip sync så det passer ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 18:55
Fordi jeg ikke syntes jeg rammer den skarpt nok:-)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:29
Det er ikke nemt med auto translate
Hvad dælen er "detroniserede"?

Redigeret af jake51 - 30-December-2014 kl. 20:30
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det er ikke nemt med auto translate
Hvad dælen er "detroniserede"?

Noget vrøvl! Betyder støde fra tronen, eller berøve førende stilling
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 20:45
Argggg;)... Mobilen er ikke altid lykken til forum indlæg for mig..

Indstillinger ville jeg gerne have skrevet;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 10:26
Jeg bringer lige den her op igen og spørger til kendte faktorer der kan fucke lip sync op..

Jeg kan ikke ramme et tilfredsstillende niveau og har "opdaget" følgende.

Via xbmc kan jeg justere helt ned i 0.025 ms og ikke 1 ms for hvert ryk. Via xbmc kan jeg nogenlunde ramme ved at fremskynde lyden ca 0.75 ms, men efter et par sekunder så er den gal igen. Altså som om der et eller andet sted i systemet, forsøges at regulere selv.
Hvilket bringer mig frem til auto delay:
Umiddelbart kan jeg kun forsinke lyden via A830 og ikke fremskynde den? Rigtigt?
Er auto delay en "feature" der er kendt for at lave lip sync issue´s?

I aften vil jeg lige prøve at slå auto delay fra og se om det gør en forskel.
Jeg har tidligere haft problemet med et Harman Kardon system, men fandt da ud af at det var mit tv´s billedbehandling der var problemet, så alt er slået fra her, så det bør ikke være det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2015 kl. 22:29
Ingen der har de vise ord her?

Jeg bed mærke i at mit tv under spdif forsinkelse var sat til automatisk. Tænker at det kan være et problem at mit tv går på auto OG min receiver under lip sync ligeledes står på auto.
Har deaktiveret på tv'et og bibeholdt auto på receiver..
Umiddelbart ser det fornuftigt ud, men må teste med lidt mere lyd imorgen når huset ikke sover. - men ville stadig været rart med lidt komme fif her:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu