recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide til digitalt kabel-tv fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide til digitalt kabel-tv fra YouSee

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tilføjelse til vejledningen side 8 hvor det nævnes at DR1 kommer i en MPEG4-kodet version 11. jan. 2012:

YouSee Support bekræfter over for mig i dag at DR1 vil blive sendt i en 720p MPEG4-version. Der oplyses ikke noget om bitrate, men det oplyses at det er DR der ikke har ønsket at kalde denne version for en HD-kanal. Som anført i vejledningen vil man fortsat kunne modtage DR1 i den nuværende analoge version og i digital standardversion (MPEG2).

Jeg har yderligere fået bekræftet at den nye 24-timers TV 2 Regioner (eksempelvis TV 2 Lorry) kun vil blive sendt i digitalt i MPEG2-version.
Jeg troede at blot DR talte om 720p da var dette også HD, og dette uanset hvor lave en Bitrate man nu ville tilgå os stakkels seere.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

... Jeg troede at blot DR talte om 720p da var dette også HD, og dette uanset hvor lave en Bitrate man nu ville tilgå os stakkels seere.

Teknisk set er det HDTV. Men Danmarks Radio har ikke ønsket at kalde versionen af DR1 for DR1 HD.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

... Jeg troede at blot DR talte om 720p da var dette også HD, og dette uanset hvor lave en Bitrate man nu ville tilgå os stakkels seere.

Teknisk set er det HDTV. Men Danmarks Radio har ikke ønsket at kalde versionen af DR1 for DR1 HD.

Hvis  youSee bruger en (ekstra) høj bitrate til MPEG-2 komprimeringen af DR1 - er det faktisk muligt at mange , der har et mindre (28-37") fjensyn og sidder på nogen afstand,  ikke vil se så stor forskel på  SD og (næsten) HD versionen af DR.

Ja, når man ser de 'farve-forstyrrede' fjernsyn mange har indstillet - kan de sgu være lige meget med HD (og egentigt også med SD)    LOL

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 14:34
Nu er der noget ved DR og YouSee som får skællene til falde fra mine øjne. 

Det har noget gøre med Progressive visninger, dog lige hvor dette bringer mig hen må vente.

Det  har noget gøre med, at hvis man har et bestemt antal linier, som vel at mærke sendes interlaced da vil eller kan man opnå samme billedkvalitet ved en faktor gange 0,6.

Eller som 1080i vil kunne ses som  648 progressivt.  Burde det ikke være en faktor 0,7?
Nå det VED I nok bedst ______      Har artiklen liggende derhjemme  Wink

Det som ikke kan anvendes i denne forbindelse er forskellen i pixeltallene 1920x1080  sat op imod 1366x768 ____  Der er mere til et billede end som, nå ja, tallene synes fortælle; dette er en alt for kort (superkort) versionering. Pointen er at en del af dette har været anbragt i forsøgopstillinger hvor personer blev bedt om vurdere hvilken de nu syntes var bedst!  Og jeg tror faktisk ikke dette var en blind test, altså der blev skiftet flere gange og vurderet noget ud fra procenter, kontrast og to andre ting procentvist.

Redigeret af moho - 24-Oktober-2011 kl. 17:57
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 00:04

Denne tidligere guide er erstattet: