recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Damping feets laver mere runger...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Damping feets laver mere runger...

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Fra en tidligere post, med link til teksten.

Reklame fra en producent af dæmpefødder.

Klaus

Muligt, men ikke den eneste der støtter sig op af det skrevne i linket.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 21:45

Jeg kan også finde producenter af kabler der skriver at deres kabler lyder bedst når de vender rigtigt - og jeg kan finde mange der støtter op om den teori (specielt dem der har købt kablerne).

Der er ingen tvivl om at kan du koble en højttaler til noget tungt, så mindskes vibrationerne, der er heller ingen tvivl om at kobler du højttalerne til et trægulv, vil de forsøge at flytte gulvet (idet gulvet bliver en del af højttaleren). Derfor er det en god ide at have nogle fødder der ikke kobler til gulvet, hvis man har trægulv og nogen der kobler til gulvet, hvis man har et betongulv (helst med et tykt gulvtæppe på).

Den omdiskuterede "flise" (eller hvad det nu er) man placerer mellem højttaler og gulv, øger højttalerens masse (hvis man kobler den fast med højttaleren, hvilket et sæt spikes alene ikke gør!) og dermed dæmper vibrationerne. Det er der rigtigt mange der har oplevet.
Stiller man flisen på et trægulv, skal der isoleres, stiller man den på gulvtæppe/beton kombi'en, er det en fordel at koble til gulvet, så massen bliver endnu højere.

Dybest set bør man skrue højttalerne fast i "den tunge flise", evt med et par ultratynde gummifødder imellem - ikke for at dæmpe vinbrationerne, men for at udligne for ujævnheder i kabinet og "flise"

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 22:28

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Fra en tidligere post, med link til teksten.

Reklame fra en producent af dæmpefødder.

Klaus

Ligesom man garanteret kan finde nogle, som har en anden/modsat holdning.

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 21:10
Jeg har før haft succes med 5 filtdupper under en flise, et stykke liggeunderlag på flisen og en flise mere ovenpå.

Her "tegning" set på hovedet

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2014 kl. 13:26
Jeg har selv 50 mm. Black Galaxy flise under mine højttalere. Højttalerne er koblet til flisen med spikes og der er spike sko under. Under Black Galaxy flisen er der industri pakning, der er lavet af gummi. Det bruges mellem flanger ved rørføring. Det kan sikkert købes ved en vvs mand.

Til orientering har jeg trægulv.

Dette virker fint hos mig.

Redigeret af JackD84 - 30-December-2014 kl. 13:27
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu