recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 50" fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket50" fladskærm

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 20:12
Det vil sikkert virke lidt skarpere, sådden er det når man forstørrer noget op. Men til gengæld kan du se mange flere detaljer i billedet på en 50", som du ikke lægger mærke til på et 37". Det er jo ikke sådden at du mister information i billdet fra en 37" til en 50". På en LCD er det en helt anden snak, der har det stor betydning om det er en 37" eller 46" pga teknologiens begrænsninger.

En 32" skærm virker igen lidt skarpere end din 37", og sådan kan man blive ved. Der kommer et punkt hvor det vil kunne ses på 3m hvis skærmen er for stor, og jeg mener ikke grænsen ligger ved en 50" i PV serien. Måske ved 58", da den nye 58PV600 får 97/100 på billedekvaliteten, til sammenligning med 42" og 50" der begge får 98/100 i plasmatvbuyingguide.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 20:27
Iøvrigt så jeg en 37PV, 42PV og 50PV side om side inden jeg købte, 37PV var klart for lille og forsvandt helt ved siden af de andre. Var solgt på 50PX600  med det samme. 

.... men 37PX600 er jo også et dejligt TV, og ikke alle har pladsen til en 50".

Redigeret af nextgeneration - 13-November-2006 kl. 20:30
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:13

Det er da muligt at du har ret med hensyn til  større detaljerigdom i en 50".
Jeg har bare lagt mærke til, at jo mindre skærm, jo skarpere fremstår de, når du står nede ved forhandleren og sammenligner. Det har ganske vist været mest LCD, der har været i forretningen og der er der i hvert fald en stor gevinst i at gå ned i størrelse, hvad skarphed angår. Men det er nu mest plasma der interesserer mig. Billedkvaliteten er bare bedre, mener jeg, og det er den da i hvert fald i de størrelser, du nævner. Her kan LCD slet ikke være med.
Jeg har ikke fladskærmstv endnu - men ved mit snarlige køb havde egentligt ikke regnet med at skulle op i mere end 37" - max. 42", da vores stue ikke er så stor. Jeg er bange for at mit TV vill blive for dominerende i stuen.  Havde jeg pladsen ville jeg da gerne eje et 50".  Piioneer eller Panasonic.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Det er da muligt at du har ret med hensyn til  større detaljerigdom i en 50".
Jeg har bare lagt mærke til, at jo mindre skærm, jo skarpere fremstår de, når du står nede ved forhandleren og sammenligner. Det har ganske vist været mest LCD, der har været i forretningen og der er der i hvert fald en stor gevinst i at gå ned i størrelse, hvad skarphed angår. Men det er nu mest plasma der interesserer mig. Billedkvaliteten er bare bedre, mener jeg, og det er den da i hvert fald i de størrelser, du nævner. Her kan LCD slet ikke være med.
Jeg har ikke fladskærmstv endnu - men ved mit snarlige køb havde egentligt ikke regnet med at skulle op i mere end 37" - max. 42", da vores stue ikke er så stor. Jeg er bange for at mit TV vill blive for dominerende i stuen.  Havde jeg pladsen ville jeg da gerne eje et 50".  Piioneer eller Panasonic.

Jeg mener kun man rigtig kan bedømme det når man har set samme TV i 37", 42" og 50" side om side med samme signal.

At TV-et bliver for dominerene i stuen kan være et problem. Men som jeg ser det er et TV ikke længere et TV som i "gamle" dage. Det er et helt nyt koncept. Før så man ind i en lille kasse, nu er vi i fremtiden med en stor interaktiv skærm. Back to the future og andre fremtidsfilm har i mange år vist fremtiden med en stor interaktiv skærm der fylder hele vægen, nu er det her, og så siger folk det er for stort

En 50" virker MEGET stor når den kommer op, men efter nogle dage er det som om den bliver mindre og mindre -så det er en vanesag. Hvis man kun ser TVA og lidt spredt TV er det nok spørgsmålet om størelsen helliger, men ser man TV hver aften 3-4 timer + i weekenden er TV-et jo et af stuens vigtigste møbler, og VIL være dominerende.

Hvis man måler efter, fylder en 50PV ikke så meget mere end det gamle TV. Står det i et hjørne, vil jeg tro de fleste kan udskifte den gamle 28" med en 50" uden problemer. Prøv at sætte en ramme med en plastpose op i nogle dage og se hvad der sker med størrelsen

Men har man ikke  3-4 m til en 50" er det nok for snært.

Redigeret af nextgeneration - 13-November-2006 kl. 22:05
Til top
Grothe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Det kan da godt være at et 50" TV er dejligt stort og at man opnår en vis kino-effekt - men 50" er altså ikke så klart som en 37" eller 42" fra ca 3 meters afstand. Kun ved at øge afstanden til ca 4-5 m vil du opnå samme tilsyneladende skarphed. Alt afhænger af betragtningsafstanden, om det vil være en god idet at købe et 50". Har man en rigtig stor stue er 50"  på sin plads.
Det kan godt være at mange køber et 50" alligevel, selvom man sidder 3 m fra det - men det er bare ikke så skarpt som et 37" i den seer-afstand - men til gengæld får du som sagt fin kino-effekt. Skarphed er så bare fravalgt som høj prioritet.

Tak for alle svarene.

Der er ingen problemer med afstanden da jeg sidder 5-6 meter fra fladskærmen.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu