recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med lyd via SCART på nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med lyd via SCART på nyt TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med lyd via SCART på nyt TV
    Sendt: 28-December-2014 kl. 23:25
Vi har i dag udskiftet vores Samsung 46A656 tv med et nyt Samsung 55H7005. Vi har et gammelt Panasonic hjemmebiografanlæg (SA-HT500) som skal forbindes via SCART. Det fungerede fint med det gamle TV. På det nye TV er der ét SCART stik og jeg har sat hjemmebio i dette. Når vi ser kabel TV virker det fint og lyder kommer som ønsket ud af hjemmebio, jeg skulle dog blot skrue ned for lyden på TV, så den står på 0 volumen. Men når vi skifter til HDMI (Apple TV, PS3 el. lign), så bliver lyden fra kabel TV ved med at spille i højtalerne og der er ingen lyd fra HDMI. Bruger vi indbygget Netflix app på Smart TV, så er der slet ingen lyd.

Jeg har prøvet at lede rundt i indstillingerne, men synes ikke jeg kan finde noget som kan hjælpe mig her. Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg får lyden ud af mit hjemmebio på andet end kabel TV?

Redigeret af dennism - 28-December-2014 kl. 23:29
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 23:52
Eneste mulighed er nok, at bruge SPDIF-udgangen (digital), og så evt. køre den gennem en ekstern DAC.

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 07:18

Brug Headaet udgangen, eller den før nævnte måde, det er de eneste myligheder når du ikke kan bruge Digital tilslutning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 07:52
Så vidt jeg kan se har dit Panasonic anlæg en phono indgang.

Tilslut et Spdif(toslink) kabel fra TV til denne:

Og phono kabel herfra til anlægget.

Redigeret af Mufti - 29-December-2014 kl. 07:52
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dennism Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 08:03
Mange tak for jeres svar.

Hvis jeg bruger headset (mini-jack) bagpå TV til phono på hjemmebio, så går jeg ud fra, at det kun er stereo lyd jeg får - altså ingen 5.1. Vil det være anderledes ved at bruge den digitale udgang i fjernsyn for derefter at sende ind i hjemmebio gennem phono?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 08:23
Nej.

Dit anlæg har kun pro logic.

Du kan ikke få andet i et scart, altså stereo der kan dekodes til pro logic surround.

Hovedtelefon løsningen kan også bruges. Men tit er denne udgang temmelig ringe.

Prøv at se om du kan leve med lyden fra hovedtelefon udgangen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu