recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa forringer analog tv i Århus - igen!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa forringer analog tv i Århus - igen!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Hendes HDD-optager er for øvrigt en Sony RDR-HXD795 (Pioneer OEM model). Vis mig en _tilsvarende_ DVB-C HDD-optager og jeg køber den i morgen. Og jeg tænker ikke på Clint DC1 samt variationer. De eneste jeg umiddelbart kan tænke på er Panasonics nye BD HDD-optagere, men ingen ved om de virker i Danmark.

.....
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 00:08
Og det er længe siden at de bedste fladskærme overall distancerede CRT på billedkvalitet . Enig i at de voldkomprimerede digitale kanaler er en skændsel . Men på mellempakken (YouSee) er der vel efterhånden op mod 15 HD kanaler, som under alle omstændigheder er i en helt anden liga .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 11:08

Hendes HDD-optager er for øvrigt en Sony RDR-HXD795 (Pioneer OEM model). Vis mig en _tilsvarende_ DVB-C HDD-optager og jeg køber den i morgen. Og jeg tænker ikke på Clint DC1 samt variationer. De eneste jeg umiddelbart kan tænke på er Panasonics nye BD HDD-optagere, men ingen ved om de virker i Danmark.

Til den køber du bare en Clint/BlueTinium og kobler dem sammen med SCART. Så skal hun bare lære at indstille Clinten på den ønskede kanal og lade den stå tændt der, og så optage fra A/V indgangen på Sony'en. Du vil blive overrasket over så meget bedre kvaliteten er!
Og skal din gamle optage flere programmer samme aften på forskellige kanaler, så kan Clinten såmænd også det.
Så jo en gammel DVD-R kan fint bruges i dag, sålænge man er tilfreds med SD.
mvh Infinity
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 11:19

Dvs. efter din mening skal alle ud og købe nyt, og efter min mening inferiørt, udstyr, så de kan se endnu mere voldskomprimerede kanaler. Min mor har i mange år haft et Sony CRT, og det er hun meget forståeligt yderst tilfreds med. Jeg har personligt ikke set hverken plasma (en god kammerat har f.eks. et 60" Pioneer) eller LCD stå tilnærmelsesvist lige så godt, og der er en del problemer med begge teknologier, men det kommer ikke sagen ved i denne sammenhæng.

De analoge kanaler er sandsynligvis lavet ud fra de "voldskomprimerede" digitale kanaler, og i øvrigt vil fejl i billeder jo være mere synlige på et 60" tv alene pga. størrelsen.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 16:15
Azrael

Det er selvfølgelig svært følge at en skærm idag, nogen gange, kun er en skærm og "Modtageenhed/Tuner er det der skal foran", lidt i stil med adskilt  tuner og forstærker   Big smile som flere har nævnt, i en positiv ånd igennem adskillige år.

Noget med lede tilbage efter ordlyden som dette.

At man for se digitale udsendelser skal ud købe et digitalt tv.  En udmelding som denne er som minimum fra senest  1998 (nok svært at finde) altså sagt i forbindelse med Antenneforeningen Aarhus.

Så noget har ligesom haft over 10 års varsel, at det er blevet svært vænne sig til er en lidt anden sag.

Redigeret af skyking - 03-Oktober-2012 kl. 16:26
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 23:49
Jeg har set mange, ofte lidt ældre, med få penge og dårlige billedrørs-tv. De bliver glade og tilfredse når jeg hjælper dem med en billig DVB-C boks til 400-500 kr., som også giver dem en hel del flere tv-kanaler.

Men helst hjælper jeg dem med et nyt fladskærms-tv til overkommelig pris og den rette digital-modtager indbygget. De slipper af med det gamle, store fjernsynsskrummel i deres ofte små stuer.

De får en fladskærm der fylder mindre og giver bedre indretning. De får bedre billedkvalitet, herunder HD-kanaler.  De kan modtage flere tv-kanaler for samme pris som hidtil. De bliver glade.

De kan få problemer med kanalsøgning og fjernbetjeningen og bør derfor hjælpes, også til at udnytte muligheder for tv-guide og andet, som mange mennesker ikke kender til.

Desuden viser det sig ofte at deres fjernsyns-kiggeri er begrænset, og de kan spare mange penge ved at gå til en mindre pakke. Nogle af de mennesker jeg har hjulpet, har således sparet over 3.000 kr. på årssbasis.

Jeg kender ingen som hjælpes som er utilfredse!

Bl.a. derfor vil det slet ikke være nogen dårlig eller asocial ide hvis kabel-tv-udbyderne stopper analog transmission af tv-kanaler. Det vil under alle omstændigheder ske om få år.

Redigeret af Vilhelm - 03-Oktober-2012 kl. 23:53
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 01:15
selv min mormor på 86 var ude og købe ny tv med DVB-C i...  vi liver ikke i 1990 mere :o)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu