recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - den klassiske - ny computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

den klassiske - ny computer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Ok. Jeg troet bare at man også skulle installere spil på ssd drevet, fordi at computeren skal jo loade spillet. jeg troet at spillene vil blive langsommere når de ligger på Sata 3.
Men vil optimale ikke være at installere spillene på SSD drevet?

Jo du har helt ret, det optimale ville være at installere på SSD drevet. Du vil ikke opnå SSD fordele ved at installere på en harddisk. Der hvor du opnår fordele er når der skal læses og skrives fra drevet. Det gøres ikke i så stor stil i spil men har dog en indflydelse. 

Jeg har selv en 120gb SSD som det eneste. Med windows installeret har du 100GB tilbage. Det må du gøre op med dig selv om er nok. Hvis du har en masse musik og film fungere det ikke ej heller hvis du er typen der spiller en masse forskellige spil på samme tid. Jeg har et par spil installeret som jeg jævnligt spiller, derudover spiller jeg gerne nogle nye imellem men sletter dem igen efter gennemførelse. Så må man installere det igen om 6 måneder hvis lysten til det skulle komme tilbage.

En fordel er at du tvinger dig selv til at rydde op jævnligt :)

Ok. Jeg tror at jeg køber 2 SSD drev, Fordi det var planen jeg vil beholde den hardisk der sidder i, men den er kun 200 billigere end SSD drevet. Jeg kan godt leve med 2 * 120 GB ialt

Hvis du beslutter dig for 240GB vil jeg anbefale at du holder dig til 1 Disk. Jo større SSD disken er jo hurtigere er den. Du kunne tilgengæld starte med 120 og se om det er nok og senere hen købe 1 mere, men hvis du allerede kan se nu at de 120 ikke er nok så køb en 160 eller 240. Jeg vil anbefale at du køber Corsairs Force GT serie (de røde)
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 20:38
OK. Jeg har kigget lidt på den her SSD drev:
http://www.computersalg.dk/produkt/842952/corsair-force-series-gt-solid-state-dr#

Jeg synes godt nok det er mange penge for en harddisk. Men så vidt jeg kan se, er den bedre end den  MM-version tilbyder i 240gb.

Skal man have nogle specielle stik i strømforsyningen for at koble den til?

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 14:35

OK. Jeg har kigget lidt på den her SSD drev:
http://www.computersalg.dk/produkt/842952/corsair-force-series-gt-solid-state-dr#

Jeg synes godt nok det er mange penge for en harddisk. Men så vidt jeg kan se, er den bedre end den  MM-version tilbyder i 240gb.

Skal man have nogle specielle stik i strømforsyningen for at koble den til?

Ingen tvivl om at prisen på SSD stadig er for høj men du får meget ydelse for pengene. Den SSD disk du linker til er den jeg vil anbefale
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu