|
Ustabil computer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 551 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som ram fejl. hvis jeg var dig kørte jeg en mem test eller lignende. der findes mange gratis muligheder for selv at teste dine hardware for fejl.
Harddisk fejl kan testes med.: http://www.seagate.com/support/downloads/seatools/ Ram.: http://www.memtest86.com/ Cpu.: http://www.7byte.com/ Start med dem her, ellers tjek som forslået Kølepasta, fan´s/kølere ikke altid disse kører med høje nok omdrejninger. Om din strømforsyning leverer strøm nok er ikke til at teste, de billige modellere levere ikke altid det som de lover. Ellers er der altid os professionelle som har brugt utallige timer og penge på software, som kan redde dig :) Men dette er jo desværre inte gratis :) vi skal jo også ha oksefilet på brødet. Held og lykke håber du finder problemet. Dennis www.itown.dk |
|
![]() |
|
Thyregod ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2012 Sted: København S Status: Offline Point: 10 |
SuperBilleN: Tak for dit svar. Tror du, at det at rammen står til 1.65V og motherboardet (ifølge producenten) levere 1.5V har noget med problemet at gøre?
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
i teorien burde det ikke have den store betydning med Sandy Bridge, da den burde kunne bruge både 1.5 og 1.65, men det kunne være interessant at se hvad der sker, hvis du underclocker dine ram på spændingen (et godt forslag til at starte med kunne være at sætte dem til 1,5V). I fald systemet stadig crasher, så er det ikke dét der er problemet - derfor kan der godt være noget galt med rammene alligevel. Jeg ville starte med at køre en ram-test. Hvis det er spændingen den er gal med, så crasher systemet nok igen, men det kan jo være en deffekt blok.
Jeg må indrømme at jeg gør meget ud af at ram og bundkort siger det samme vedr. spændingen, udover at de står som understøttet
|
|
![]() |
|
Thyregod ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2012 Sted: København S Status: Offline Point: 10 |
Tusinde tak for hjælpen. Jeg vil prøve nogle af de ideer i alle er kommet med. Specielt Ram test og Ram spændning.
Jeg skal nok vende tilbage med mere info når jeg ved noget mere.
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
ved nærmere eftertanke kan det være du skal overclocke med spændingen til dine ram - så de får 1.65V. Anyway, jeg tror ikke det er dét der er problemet, ellers ville der nok dukke noget op på google, men jeg ville give det et forsøg
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Ved ikke om du kan se noget i denne statistik, men hvis du har Win7, kan du i START>Kør skrive pål, og vælge Vis oversigt over pålidelighed. Måske der står noget spændende, ved de gange hvor der er sket noget.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Idet jeg går ud fra at alt hvad du har sat sammen også passer sammen i forhold til specifikationerne, så ville jeg prøve med et andet grafikkort først. Hvis der er indbygget grafik på bundkortet, så prøv med det. Dvs. prøv med så få enheder ad gangen som du kan komme til.
Jeg har flere gange været ude for at dele der skulle passe sammen efter specs. ikke gør det i virkeligheden. Det er en tidsrøver uden lige, når man kommer ud for det selv. Fx to grafikkort med den samme grafikchip, hvor kun det ene virker sammen med et bestemt bundkort. Redigeret af Brixen - 13-Maj-2012 kl. 19:56 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
Ja, du kan også prøve at pille den ene blok RAM ud og prøve at køre maskinen og se hvad der sker. Sker der det samme, så prøv at pille den sidste ud og skift med den anden. Det udelukker selvfølgelig ikke helt, men kunne være. Ved ikke om Volt problematikken kan ødelægge denne udelukkelsesmetode. Men det er ellers en god måde at finde ud af om en enkelt RAM blok driller.
|
|
![]() |
|
det burde det ikke gøre - jeg nævnte det kun fordi der står 1,5V på producentens hjemmeside og jeg ikke er stødt ind i så mange 1600mhz 1,5V ram. Men når de står på producentens liste over ting der bekræftet virker, så må vi gå ud fra det passer, uden at skulle pille for meget rundt. Også fordi jeg ikke rigtigt fandt noget om problemer ved en hurtig google på de to ting sammen
|
|
![]() |
|
det er så i "søg" og ikke i "kør", men godt tip
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Som jeg læser det, så kan det meget sandsynligt være RAM'ene som ikke kan levere deres standard hastighed ved den lavere spænding.
Prøv at sætte latency op på RAM'ene i stedet for at hæve spændingen - har flere gange oplevet at dette "fixer" ustabile pc'ere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |