|
2 sub's, samme størrelse? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tanken går på om jeg skal købe endnu en SPL 1200
ultra. Den har noget EQ indbygget, men
ville en DSP kunne gøre det bedre? Jeg har helt afgjort tænkt mig at få det
kalibreret når setuppet er færdigt. Det er planen at jeg skal ende op med en
5.2.4 atmos opstilling. Vi kommer også til at have udfordringer med at hele den ene side i stuen er vinduer, så der skal nok noget kalibrering til. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Der er delte meninger om det, men efter MIN mening er der ikke nogen gevinst i at EQ'e hver enkelt subwoofer optimalt hver for sig først. Jeg ville undlade at bruge EQ per sub, og bruge en fælles EQ i stedet for. |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Auto-EQ på hver sub enkeltvis giver ingen mening - forhåbentligt er der ikke delte meninger om dette. :)
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Det er hifi, der er ALTID delte meninger
![]() |
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
||
Jeg skriver at 2 er ikke altid bedre, men har du tid, lyst og frit slag på placeringen, så kommer man langt uden dsp. Man skal jo helst have det bedste af begge 2 (hvertfald i forhold til sammen spil), og ikke det dårligste fra dem. Rummet og placering spiller rigtig meget ind, og er der frit slag med dem, så justere man på et sæt højt vejende parameter, og man kan komme langt. Altså kort fortalt mere ikke nødvendigvis bedre, men der er kæmpe potentiale. Gav det mere mening?
|
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
||
Hvis man har mulighed for det så ville jeg matche dem op tidsmæssigt (hvis der er stor forskel), og bag efter tage dem hver for sig, for at se om der en nogle udfordringer at tage hensyn til, er der f.eks. kæmpe dyk som det ikke giver mening at hælde energi i. Når nu så, at man kender begge 2, og de er ret ens, så har du ret, så skal de justeres ind som een enhed (med hensyn til det svage led). Er subwooferne meget forskellige, så vil jeg tage dem hver for sig først, så deres maks. formående er kendt, og bagefter tage dem som en enhed. @alle Men en minidsp har man EQ på indgangs signal og bagefter på udgangs signalet. Man kan altså have 2 gange eq lige efter hinanden. Jeg har brugt det til først at justere sub's ind hver for sig på udgangs signalet, og bagefter lavet fælles eq på indgangs signalet for at justere dem som en enhed. Det virker meget godt. |
|||
.....
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |