|
Problem med lyd via SCART på nyt TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2014 kl. 23:25 |
Vi har i dag udskiftet vores Samsung 46A656 tv med et nyt Samsung 55H7005. Vi har et gammelt Panasonic hjemmebiografanlæg (SA-HT500) som skal forbindes via SCART. Det fungerede fint med det gamle TV. På det nye TV er der ét SCART stik og jeg har sat hjemmebio i dette. Når vi ser kabel TV virker det fint og lyder kommer som ønsket ud af hjemmebio, jeg skulle dog blot skrue ned for lyden på TV, så den står på 0 volumen. Men når vi skifter til HDMI (Apple TV, PS3 el. lign), så bliver lyden fra kabel TV ved med at spille i højtalerne og der er ingen lyd fra HDMI. Bruger vi indbygget Netflix app på Smart TV, så er der slet ingen lyd.
Jeg har prøvet at lede rundt i indstillingerne, men synes ikke jeg kan finde noget som kan hjælpe mig her. Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg får lyden ud af mit hjemmebio på andet end kabel TV? Redigeret af dennism - 28-December-2014 kl. 23:29 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eneste mulighed er nok, at bruge SPDIF-udgangen (digital), og så evt. køre den gennem en ekstern DAC.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Brug Headaet udgangen, eller den før nævnte måde, det er de eneste myligheder når du ikke kan bruge Digital tilslutning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Så vidt jeg kan se har dit Panasonic anlæg en phono indgang.
Tilslut et Spdif(toslink) kabel fra TV til denne:
Og phono kabel herfra til anlægget. Redigeret af Mufti - 29-December-2014 kl. 07:52 |
|
![]() |
|
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
Mange tak for jeres svar.
Hvis jeg bruger headset (mini-jack) bagpå TV til phono på hjemmebio, så går jeg ud fra, at det kun er stereo lyd jeg får - altså ingen 5.1. Vil det være anderledes ved at bruge den digitale udgang i fjernsyn for derefter at sende ind i hjemmebio gennem phono? |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Nej.
Dit anlæg har kun pro logic.
Du kan ikke få andet i et scart, altså stereo der kan dekodes til pro logic surround.
Hovedtelefon løsningen kan også bruges. Men tit er denne udgang temmelig ringe.
Prøv at se om du kan leve med lyden fra hovedtelefon udgangen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |