recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stop subwoofer leak til naboer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stop subwoofer leak til naboer?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Du må prøve at lytte efter uden for, hvor lyden kommer fra. Er det vinduerne er muligheden, at skifte til lydglas. Der går meget lyd igennem vinduer. Man kan skifte dem til, som jeg har, 4 mm glas og 6 mm glas. Det dæmper lyd udefra meget og modsat.
Hvor mange lag gips er der i væggene? Mange huse bygges kun med 1 lag og det er for lidt! 2 lag skal der bruges som minimum. Det gør væggen mere stiv og det vil nok resulteret med mere slam i bassen. Så måske er løsningen et ekstra lag gips.
Vigtigt med hensyn til lydisolering er, at sørge for der ikke er utætheder. Der kommer rigtig meget lyd igennem et nøglehul.
Rockwool er nok det bedste materiale til lydisolering, da det er tungere en glasuld og papiruld.
Hvis du sætter Troldtex op med skruer, vil det nok virke modsat grundet borehullerne.

Jeg kan ikke udefra høre hvor lyden kommer fra,som jeg nævnte i et tidligere indlæg,er det ligesom når ungerne nede på vejen holder fest,jeg kan kun høre det kommer fra mit hus,ikke decideret hvorfra,og kun den dybe dump,dump/dump som er irriterende.

Jeg har læst en del om dette,og hverken gips lag eller rockwool hjælper på lavfrekvent lyd,da det er vibrationer i konstruktionen der forplanter sig,så det vil give mere mening at forhindre vibrationerne i at nå kontruktionen ved at bruge gummifødder/absorbenter osv.

Mit trolltek er limet op direkte på muren uden skruer eller andet,og det hjælper ikke en disse på bas,kun på efterklang og til dels de høje frekvenser.. Trolltek er jo skabt til at dæmpe tale osv i kontor lokaler/kantiner osv,ikke til lavfrekvent støj.

Ellers tak for alle jeres ideer,men short of bygge hele huset om, tror jeg ikke der er meget jeg kan gøre.

I mellem tiden vil jeg bruge dolby volume om aftenen for at forhindre de store udsving selvom dynamikken nedsættes,ihvertfald indtil jeg får lavet mine traps og væg absorbenter.

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du skal ikke lytte til folk som ikke aner hvad de snakker om. En flise er med til at hjælpe med det nedadrettede lydtryk, men for at stoppe en egentlig overførsel af lyd skal du over i en bass trap. En flise hjælper ikke med at stoppe lyd. 

Du skal over i noget dæmpning som har en pæn tykkelse. Lav frekvens giver en lang bølgelængde og betyder din trap skal være TYK for at virke.

Hvor tyk? Jeg regner med 100mm rockwool på side absorbenterne,og trekanter i hjørner på en 20-30 cm hver side

Redigeret af Tsunamijhoe - 06-December-2014 kl. 22:55
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 23:02
Du skal ikke lytte til folk der ikke aner hvad de snakker om. En flise forhindrer at bassen går direkte i bygningsdele, da rystelser i kabinettet forplanter sig via gulvet.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 23:38
Kampus: tror du snakker om tilkobling/afkobling. Med en flise tilkobler du ved at tilføre masse. Det er noget helt andet end en subwoofer som brager gennem vægge over til naboen. Det er lydbølger som gør det og til det skal der bruges basstraps. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 10:18

Kampus: tror du snakker om tilkobling/afkobling. Med en flise tilkobler du ved at tilføre masse. Det er noget helt andet end en subwoofer som brager gennem vægge over til naboen. Det er lydbølger som gør det og til det skal der bruges basstraps. 

Det er så min egen erfaring, at afkobling til bygningsdele, har en positiv effekt på dæmpning ift omgivelserne. Og betonflisen AFKOBLER enheden fra gulvet, der har forbindelse til væggene.

Redigeret af Kampus - 07-December-2014 kl. 10:21
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 11:42
Tricket med store fliser under subs er jo ikke en bekostelig affære at prøve, og den store skade er jo ikke sket hvis ikke det hjælper.. så syntes da det er forsøget værd
Ning
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 14:35

Først stopper man den mekaniske energi (som langt de fleste subs har for meget af), bagefter kan man overveje andre muligheder.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu