|
Stop subwoofer leak til naboer? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 29 ![]() -- ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kan ikke udefra høre hvor lyden kommer fra,som jeg nævnte i et tidligere indlæg,er det ligesom når ungerne nede på vejen holder fest,jeg kan kun høre det kommer fra mit hus,ikke decideret hvorfra,og kun den dybe dump,dump/dump som er irriterende. Jeg har læst en del om dette,og hverken gips lag eller rockwool hjælper på lavfrekvent lyd,da det er vibrationer i konstruktionen der forplanter sig,så det vil give mere mening at forhindre vibrationerne i at nå kontruktionen ved at bruge gummifødder/absorbenter osv. Mit trolltek er limet op direkte på muren uden skruer eller andet,og det hjælper ikke en disse på bas,kun på efterklang og til dels de høje frekvenser.. Trolltek er jo skabt til at dæmpe tale osv i kontor lokaler/kantiner osv,ikke til lavfrekvent støj. Ellers tak for alle jeres ideer,men short of bygge hele huset om, tror jeg ikke der er meget jeg kan gøre. I mellem tiden vil jeg bruge dolby volume om aftenen for at forhindre de store udsving selvom dynamikken nedsættes,ihvertfald indtil jeg får lavet mine traps og væg absorbenter.
Hvor tyk? Jeg regner med 100mm rockwool på side absorbenterne,og trekanter i hjørner på en 20-30 cm hver side Redigeret af Tsunamijhoe - 06-December-2014 kl. 22:55 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Du skal ikke lytte til folk der ikke aner hvad de snakker om. En flise forhindrer at bassen går direkte i bygningsdele, da rystelser i kabinettet forplanter sig via gulvet.
|
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Kampus: tror du snakker om tilkobling/afkobling. Med en flise tilkobler du ved at tilføre masse. Det er noget helt andet end en subwoofer som brager gennem vægge over til naboen. Det er lydbølger som gør det og til det skal der bruges basstraps.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det er så min egen erfaring, at afkobling til bygningsdele, har en positiv effekt på dæmpning ift omgivelserne. Og betonflisen AFKOBLER enheden fra gulvet, der har forbindelse til væggene. Redigeret af Kampus - 07-December-2014 kl. 10:21 |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Tricket med store fliser under subs er jo ikke en bekostelig affære at prøve, og den store skade er jo ikke sket hvis ikke det hjælper.. så syntes da det er forsøget værd
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Først stopper man den mekaniske energi (som langt de fleste subs har for meget af), bagefter kan man overveje andre muligheder.
|
||
.....
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |