recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ikke få back-up harddisk til at virke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke få back-up harddisk til at virke

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Jeg må også indrømme at jeg kan ikke se hvorfor man ikke bare bruger stifinder og trækker det rundt

Der er forskel på folk, og hvad vi synes det er lettest at finde ud af. 
Jeg kunne se at der var brugt flere sider i tråden på at forklare hvordan man gør i Stifinder, derfor foreslog jeg et andet program, som var meget populært i Windows XP tiden.

Venlig hilsen
KB
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:47
Att brixen

det var ikke for at kritisere dig, kender godt programmet og er ganske udmærket.
Og ja vi er heldigvis alle forskellige, så bruger selvfølgelig vores pc forskelligt
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den kopierer stadigvæk hele dynen i "Documents and Settings"Confused

Er det fordi der er flueben i "medtag undermapper"?

Nej, det er sikkert fordi der er flueben i "Documents and settings"
Du skal længere ned i hierakiet inden du sætter hak. Start med at fjerne alle hak, og naviger så ned i "Documents and settings" ved at "åbne" mappe ved at klikke på +

Først dér skal du sætte hak ved Dokumenter.

Ah, det havde jeg ikke lige set. Så er det ikke så sært at den lægger det hele over når der er hak ved alle mapperLOL
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:01

Du skal længere ned i hierakiet inden du sætter hak. Start med at fjerne alle hak, og naviger så ned i "Documents and settings" ved at "åbne" mappe ved at klikke på +

Ah, det havde jeg ikke lige set. Så er det ikke så sært at den lægger det hele over når der er hak ved alle mapperLOL

når du så kigger på din eksterne disk bagefter, så ligger filerne vist nok i samme hieraki, dvs. hovedmappen er "Documents ans settings" men der skulle så ikke være lige så mange mapper i den, som på din pc.
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:12

Hvis det er standard, så er det: Documents and settings / Dit navn / Dokumenter.

Der ligger også Skrivebord og Foretrukne og meget andet, som måske er godt at få med i en backup.

Så er Dokumenter incl billeder, Skrivebord og Menuen Start lagt over. Er der andet som er fornuftigt?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:15

når du så kigger på din eksterne disk bagefter, så ligger filerne vist nok i samme hieraki, dvs. hovedmappen er "Documents ans settings" men der skulle så ikke være lige så mange mapper i den, som på din pc.
Nej mærkelig nok ligger de ikke i "træstruktur", men kun som separate mapper i den rækkefølge de er lagt over
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:28

Hvis det er standard, så er det: Documents and settings / Dit navn / Dokumenter.

Der ligger også Skrivebord og Foretrukne og meget andet, som måske er godt at få med i en backup.

Så er Dokumenter incl billeder, Skrivebord og Menuen Start lagt over. Er der andet som er fornuftigt?

Hvis du har noget du har liggende uden for dokumenter, fx musik. Kan ikke lige huske om det er med under dokumenter.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:55

Hvis du har noget du har liggende uden for dokumenter, fx musik. Kan ikke lige huske om det er med under dokumenter.

Musik og billeder ligger inde i dokumenter mappen. Og så har jeg lige installeret "Green Button" et program der lukker harddisken ned, når den ikke er i brug, og lægger et ikon på skrivebordet. Det skulle betyde mindre slid på harddiskenSmile
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 22:14

Nej det vidste jeg ikke. Har en 4 år gammel PC med Windows XP. Ville jeg få noget ud af at få Windows 7, og kan min PC overhovedet køre med det? Asus P5LD2 SE Motherboard, Intel dual core 1.86, 2 gb ram, 250 gb HD.

Den kan uden problemer trække win 7!
2GB ram er nok til at win 7 køre fint til 95% af alle mennesker.
Selv min arbejds PC er "kun" med 2GB ram, og den kan altså sagtens slæbe alle de programmer som jeg bruger.
Jo mere er bedre, men 2GB vil give dig en fin oplevelse.

Har enda win 7 til at køre på en enkelt kerne intel atom cpu og 2 gb ram.
Det køre lige så godt som da den var med win XP.

Dit bundkort med intel gma 950 grafik understøtter Aero (win 7 grafisk brugerflade) 

.....
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu