|
4 Ohm højtaler på Yahama receiver? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Oktober-2014 kl. 10:33 |
|
Hej alle mine eksisterende højtalere er 8 Ohm men har lige købt en 4 Ohm centerhøjtaler.
Skal jeg sætte noget specielt op i receiveren eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Receiveren er en RX-V2067 og højtaleren en M&K K7 4 Ohm.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
din receiver kan sagtens "tåle" en lille 4 ohm center..
der er evt en indstilling hvor du kan indstille Ohm efter laveste fællesnævner.. jeg kører med 8 stk 4 Ohm højttalere på min Marantz, uden problemer.
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
|
tak for svaret og tak for handlen. Kan godt være jeg er overforsigtig men hellere det end at dumme sig.
Specs skrives der på Yamahas hjemmesiden:
Og i manualen står følgende: this unit is configured for 8 ohm at default When connecting to 6 ohm speaker do this... When unit is configured for 6 ohm speakers, 4 ohm speakers can also be used as the front speakers. Betyder det så jeg skal sætte den til 6 ohm, når center er 4 ohm og resten 8 ohm?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Jeg har sat min receiver til 6 ohm og det fungerer perfekt.
Du ka roligt gøre det samme. |
||
![]() |
||
|
Okay, men hvad med clipping?
Fandt en der skrev følgende: As for the 6-8 ohm switch ..... when placed in the 6 ohm position this drops the rail voltage internally for the amp section. What this will do is lower the dynamics and cause clipping sooner.
|
||
![]() |
||
|
Prøv.
|
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
Præcis! den er udført som en "strømbegrænser" .... Kontakten skal stå i "8 ohm" position ![]() P.S. de fleste kan, tydeligt, hører forskel.. ![]() Bond
![]() |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
|
Jeg har læst at omskifter kan være nødvendig for at få forstærkeren godkendt elektrisk. Det er noget med hvordan man tester effekt, uden omskifter vil forstærkeren blive for varm med 4 ohm belastning. Problemet burde ikke være der ved normal belastning med højtaler.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
|
Så hvad skal den stå på 6 eller 8 ohm når man har 1 x 4 Ohm som center og resten er 8 ohm?
Den står pt. På 8 ohm men ved ikke hvad der er optimalt.. |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
|
Den bør stå på 8 ohm.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Den skal stå på 8 ohm over det hele uanset om dine højttalere er 4, 6 eller 8 ohm. Indstillingen er der for at forstærkeren kan bestå en max belastningstest uden at lukke ned, som Steen6400 er inde på.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |