recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvaliteten i nyere film er for ringe!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvaliteten i nyere film er for ringe!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 10:06
Jer som mener at det kan være mit system der er noget galt med - kan i ikke komme med et bud på hvad i mener der kan være galt? Jeg forstår ikke helt den der med kabelproblemer.

Har i prøvet at høre samme klip, som jeg henviser til, på jeres eget setup for at se om i kan genskabe problemet?

Nu er mit rum meget optimeret i forhold til rumklang og mine højttalere og receiver er i den afslørende ende, så det er muligvis nemmere at høre det hos mig når der bliver spillet nær reference.

Men hvis jeg afspiller de klip, som jeg har linket til, på min mobil telefon, så kan det også høres at det ikke er ok.

Redigeret af Berdel - 31-Oktober-2014 kl. 10:07
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 10:12
De klip du har lagt op viser jo mikrofonstøj, kan du lægge et eksempel op hvor du oplever clipping?
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 10:27
nogle setup er ikke så "hysteriske" ang tydelig clipning og compresion som andre. På åbne systemer vil det være tydeligere. Og selvfølgelig ved høj volume

Men det er et problem. Ud over de nævnte ting, kan vi tilføre loudnees war ( hvilket på mange områder er skyld i forvrængning og compression).

eks Noah. Film SKAL være mixet til reference niveau: Det er ALTID det man tager udgangspunkt i. Dvs max peak på 105db på de enkelte kanaler ( 115 på LFE )
i Filmen Noah er der en passage på lidt over 3 min. Hvis man i den passage skruer op på referencelevel ( hvilket er højt - men til at holde ud at høre på HVIS FILMEN ER MIXET KORREKT )er der et konstant lydtryk på 130db. Det er kun muligt med voldsomt clipning og comrerssion til følge. Og det ligger i mixet. Ikke fordi vi overstyre vores system. edit: det gør vi ved 130db. Men det hjælper ikke noget at skrue ned
Faktisk står det langt værre til , end vi regner med. Vi er bare ikke vandt til bedre kvalitet.
tjek evt denne video. Ikke to studier bruger den samme target curve ( som jo burde være x - Curven ) De har målt på flere kommerciele bioer , samt dubbingstages.

https://www.youtube.com/watch?v=6qZ3MWsOhvo

Redigeret af p.las - 31-Oktober-2014 kl. 10:29
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 10:39
ham her rammer hovedet på sømmet.

han argumentere mod for høje mix

citat:
My concern is how this affects sound quality, not only in cinemas but home theater as well.
Here the performance and practices in use at the dub stages are what counts, and to me it looks like the attempt to ensure good translation to most cinemas limits sound quality.

I would say the results from the report are better than expected, at least for some parameters.
The report clearly states that calibration actually is in use.
Some of the clearly audible defects present in most film soundtracks can be traced back to the performance in the dub theaters as shown in the report.

Some of the faults pointed out can lead to faults in tonal balance.
Typically, a film soundtrack could end up a little soft in the upper midrange, and too loud in the upper treble.
Also, distortion and noise in the upper frequency range could pass undetected in the studio.
The low bass is practically undetermined, and in some cases filtered out; this has been covered and for many films we are able to restore and adjust this.

The trend is LOUDer and more dynamically compressed flat sound, which is destructive for sound quality.
All impact is lost, there is heavy distortion from clipping and limiters, dynamic compression causes dialogue to be too loud and sound unnatural.

More and more often we also see so called "near-field" mixes with even more dynamic compression and distortion in bluray soundtracks.
Unlike the theatrical mix, those nearfield mixes are not made according to any standard at all, and the results are also all over the place.

Tonal balance issues are relatively easy to fix, but distortion and dynamic compression can not.
For home theater, a good start would be to distribute the theatrical mix in the bluray soundtracks.

As for the LOUD movies goes, we can only hope the movie industry itself takes action before other completely independent parties comes down with regulations and limitations enforced by law that would further reduce the potential for a great sound experience.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 12:48
Det er lige der jeg vil hen p.las - rigtig godt indlæg!

Det bør være langt mere fokus på dette emne for det går i den forkerte retning...

Redigeret af Berdel - 31-Oktober-2014 kl. 12:50
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu