recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mac mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mac mini

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
xander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af htpcdude htpcdude skrev:

Oprindeligt skrevet af xander xander skrev:

Min søn er 10 år gammel,han og hans kammrater går meget op facebook spil og andre som runscabe, som ikke kræver meget af computeren. Ipad har jeg ikke overvejet, da jeg synes at skærmen er for lille, desuden skal jeg bruge usb indgang til, at oploade og downloade forskellige ting.
Mvh Lars

Du skal ikke oplade via usb. Det skal du gøre trådløst, f.eks. dropbox.

'Skærmen for lille...' netop derfor et atv2, så kan i smide billedet på det store husalter.

Nu skriver du at det ene er for småt og det andet for bøvlet. Hvad er egentlig din søns behov? Har i været henne i nogle butikker og kigget på udstyr?

Jeg har nok ikke rigtigt fulgt med tiden, jeg ved ikke hvad dropbox og atv2 er . Min søns behov er ikke så stort endnu, men det bliver jo nok større med tiden,det er nok mest mig der træt af det ikke kører helt stabilt med win 7.
Så derfor tænkte jeg at det var tiden til at prøve noget andet.
Har været i forkellige butikker og talt med dem om mac , først havde jeg enteligt tænkt på en imac 21.5 men har ikke noget at bruge den store skærm til, desuden har jeg ikke plads til den på mit computer bord, som jeg er meget glad for
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 00:38
Dropbox = en folder i skyen.
atv2 = Apple TV (2. gen.).

Men enig, en Mac Mini går du ikke galt i byen med til junior. Jeg sprang på Mac-vognen for 18 mdr. siden, og har ikke set mig tilbage. Det funker bare og jeg savner absolut ikke Windows.

/Nils
           
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:11
Køb mac mini, som jo basalt set også rummer hardware til at køre Windows 7.

Så kan du køre MacOS og evt. vælge efterfølgende at skifte til dualboot, hvis junior skulle komme hjem og kræver du installere nogle spil eller programmer til Windows.

Men hvis det er en hardcore gamer maskiner du leder efter, så får du mere rå ydelse ved at vælge et stort skrummel af ukendt fabrikat, frem for en lille fiks mac mini.

Jeg ville personligt vælge skrumlet, men sådan er vi nu forskellige... Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu