|
Stereo i surround |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men ellers velkommen til, og husk at holde os opdateret med projektet.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Hej Flarsen,
Tak for dine svar og gode råd, havde faktisk ikke tænkt på muligheden med at sætte SW i Pre-out på stereo forstærkeren istedet for i SR. Kan godt leve med en eventuelt lidt ringere SR lyd, hvis det kan give mig et løft på stereo-siden. Mine fronter spiller fint stand alone, men de går ikke helt ned i dybden, så nogle gange er det jo fint med lidt hjælp fra en god sub. X-over er sat til 40hz lige nu, hvilket passer fint til mine Sonus Faber 2.5´s roll-off. Har ikke tænkt SW skulle spille højere frekvens end det. Den er desværre ikke udstyret med auto-kalibrering, men har dog forskellige manuelle indstillinger til at kompensere for evt room-gain. Det kræver dog nok at jeg også investerer i en mikrofon, til at lave en frekvens måling lyden i stuen. Du nævner at der er alternativer til Nad M3, kan du oplyse hvilke ? De skulle helst have nogenlunde samme features, og ligge i samme prisklasse, omkring 10.000 brugt. I samme ombæring leder jeg også efter en brugt DAC, max pris 2000 kr. Nogen gode forslag ? |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Umiddelbart vil jeg som udgangspunkt ikke tro din surround lyd bliver dårligere. Jeg vil dog anbefalde dig at prøve en højere x over når nu at LFE lydsporet bliver lagt oven i L og R signalerne.
Jeg kender umiddelbart kun til NAD 390, og har ingen DAC forslag. Men tak for tilliden. |
|
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
Har været ude og hente en Nad M3 idag.. Den løfter lige stereo gengivelsen en tak eller to op.. Mindst
![]() |
|
![]() |
|
Tillykke. Prøv at se manualen igennem, der står det med sw også beskrevet. Og lad os endelig vide mere.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |