|
Baffle wall |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kan jo lige nævne - når bafflen er lavet som Procella foreskriver , fungere den også som bas absorbent
|
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Det ser spændende ud Jonas - men som du skriver også en lidt anden pris klasse :-)
Det sorte rockwoll du har beklædt din baffle med, hvad hedder det og hvor tykt er det ? Er der i øvrigt Best practice i forhold til hvor dyb bafflewall skal være i forhold til at have plads til (nok) rockwoll bagved ? Jeg læste procella skrivet om det i går ig syntes ikke at der var nævnt noget om det. |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
man laver bafflewall så dyb som dine højtaler kræver det.
Rockwool industribatt 50mm. Bruge skruer med stor skive - dækkes efter med sort tape efterfølgende ( genskind ). Industriubatt er ret så formstabile. Så de er nemme at arbejde med |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
Tak P.Las, jeg har lige fundet dem på Rockwoll's hjemmeside.
I forhold til 'hvad højttalerne kræver .. mine subs er væsentlig dybere end mine S150'ere, og jeg tænker subberne skal vel ikke stå lige op af bagvæggen, der skal vel dæmpes på hele væggen bag selve baffle wall. Altså jeg tænker, hele den væg baffle bygges på skal vel 'forres' med flexi-batts eller lignende.
Redigeret af therazz - 20-Oktober-2014 kl. 13:17 |
|
![]() |
|
det tror jeg ikke. hvis væggen skal være 45 cm dyb. Vil jeg bygge et skellet ca 40cm fra vægen til front af skellet. Forre skellet med ca 100mm flexibatt. ( tror ikke rigtig du for noget af at fylde hele hulrummet op ) to lag gips - MDF. Og til sidst industribatt.
BEMÆRK! frontbaffle på sub og LCR skal være flush med med MDF - IKKE industribatt :-) |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Subs kan sagtens stå op ad bagvæggen. Det vigtige er blot, at man sørger for at få dæmpet resonanser bag baffle-væggen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |