recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt center med udskiftet diskant - No go?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt center med udskiftet diskant - No go?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt center med udskiftet diskant - No go?
    Sendt: 26-September-2014 kl. 09:37
Hej alle.
Er ikke helt sikker på hvor denne tråd skal placeres - så jeg satser på Surround da det omhandler en center højtaler.

Jeg har fundet en brugt B&W HTM62 center på nettet som jeg overvejer at købe.
Den er 4 år gammel, der er kvittering på den osv.

The downside? Sælger siger at den har fået udskiftet diskanten.

Så er det jo man bliver lidt nervøs (jeg gør i hvert fald), for hvorfor skulle man have behov for at skifte diskanten i løbet af 4 år.... Det jeg frygter mest er jo at den er blevet overspillet, så hvad med de 2 andre enheder i den, har de mon taget skade... 

Det er selvfølgelig en del "hvad nu hvis" - Men det jeg gerne ville høre fra jer var: Hvad ville I gøre i sådan en situation? 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:50
Jeg ville nok starte med at spørge sælger om hvorfor diskanten er blevet skiftet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 10:15
Jeg ville være mere nervøs hvis han ikke oplyste om udskiftningen. Tag et grundigt lyt og kig på højttaleren. Er der mislyde især ved høj styrke. Bevæger membraner sig frit ind og ud, når der trykkes forsigtigt på hele membranen. Er stoframme molestreret. Er der skader på kabinet?

Enkelte brugsspor er ok. Men hvis hele højttaleren bærer præg af misligholdelse, vil jeg holde mig væk. Ligeledes hvis enhederne ikke fremstår som nye og uden mislyde ved trykketesten.
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 11:32
Det skyldes at den oprindelige diskant havde fået et tryk, og derfor er den blevet udskiftet af HFK.
Så det er måske okay, og dine (Kampus) råd lyder fornuftige. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu