|
Mikrofon til Audessy kalibrering |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det kan meget vel værre, men hvor er problemet så i at bruge samme mic til forskellige producenter? altså hvorfor skulle en producent skrive at det kun er deres egen tilegnede mic som måler korrekt? er det måske et spørgsmål om penge:)
|
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Problemet er nok om det drejer sig om MultiEQ, MultiEQ XT, MultiEQ XT32 eller om mellemliggende versioner af dem.
Som jeg skrev tidligere, da min preamp blev opdateret fra XT til XT32, blev mikrofonen også udskiftet. Audyssey er Audyssey, uanset om det hedder NAD, Denon, Onkyo, Marantz eller andet. |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
ok, alt det andet er en smule for teknisk til at jeg kan følge med:) ved bare at det har virket for mig, men det kan jo som du selv skriver være at de alle har brugt samme type:)
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Okay, tråden har udviklet sig lidt siden jeg sidst kiggede:) Hvad jeg kan udlede, er at det ville være optimalt hvis jeg brugte den rette mikrofon til min Denon model/Audessy type, en DM-505Z. Ved at konfigurere ud fra en "forkert" mikrofon kan jeg ikke være sikker på resultatet er korrekt. AlJones: Hvor meget skal du have for din mikrofon?
Redigeret af Silentbob - 17-August-2014 kl. 19:46 |
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
Silentbob -
Privatbesked afsendt. |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Ikke for at hijacke tråden, men ligger nogen af jer inde med måle fremgangsmåden?
Dem jeg har set var virkelig højpanede, og en anelse for tekniske, og jeg blev næsten helt forpustet ved at sortere skidt fra snot ;) Er lige flyttet i nyt hus så det skal jo nok gøres igen...
Redigeret af Wolff - 18-August-2014 kl. 12:11 |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Jeg har kørt efter denne her som er Audysseys anbefaling ![]() The
red dots (numbers 1 – 3) represent microphone placement if you only take 3
measurements (2EQ), and numbers 1-6 (MultEQ).
The
green dots (numbers 7 – 8) represent two additional microphone placements when
you take 8 measurements (MultEQ XT and MultEQ XT32).
The
blue dots (numbers 9 – 12) represent four additional microphone placements when
you take 12 measurements (MultEQ Pro).
Note that MultEQ Pro can utilize up to 32 measurement positions. If the seating area is close to—or touching—the rear wall, and would not allow you to keep the microphone at least 1 foot (30 cm) from rear wall, you may need to relocate measurements 7 & 8 forward of measurements 1 – 3. Specifically, measurement 7 could be located at the diagonal intersection of the square formed by measurements 1,3,4, and 5. Measurement 8 could be located at the diagonal intersection of the square formed by measurements 1,2,5, and 6. |
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Ahh tusind tak!
![]() Den er noget nemmere end dem jeg tidligere har fundet. Der var side op og side ned med forklaringer og grafer for hver enkelt punkt.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |