recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugervenlig/sikker arkivering og backup (NAS)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugervenlig/sikker arkivering og backup (NAS)

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

f.eks hvis jeg skal se et billede, så kan man ikke bare lige dobbeltklikke på det, ligesom man kender det.

Jeg bruger Picasa på min computer. Kan man stadig benytte Picasa, hvis jeg fjerner alle mine billeder på computeren, og kun har dem liggende på min NAS?

Tildel et drev-bokstav til din NAS

Vista:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Create-a-shortcut-to-map-a-network-drive

Windows 7:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Create-a-shortcut-to-map-a-network-drive

Redigeret af michael9000 - 29-Juli-2011 kl. 17:02
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 19:13
Sync Toy er et program der giver dig mulighed for at synkronisere to mapper (både lokale mapper og netværksmapper) - dvs. du kan overlade til computeren at vedligeholde en eksakt kopi af dine billeder - uanset om du laver ændringer på NAS'en eller lokalt, så vil ændringerne få effekt begge steder.

Det er forøvrigt altid en god idé at være flittig til backup - specielt når du kaster dig ud i at lære en masse nyt som det er tilfældet her.

rsync er også et program der giver mulighed for at synkronisere to mapper, men jeg mener at det er kommandoliniebaseret og ikke som standard kommer med en grafisk brugerflade (GUI) - og det vil nok være hensigtsmæssigt i dette tilfælde.
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 21:47
@ Pejsen, michael9000, tipsen

Mange tak for svar Smile

Jeg kigger på det...

Mvh. Mikkel
Til top
Pejsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2011 kl. 11:40
Jeg kan lige tilføje til det som Tipsen siger.

Det er helt korrekt at rsync er kommandolinje baseret og derfor skal du finde en guide beskriver step-by-step hvis det er.

Men lyder til der er mange der har sat det op i nogle flotte GUI'er så det er jo lækkert :-)
;-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu