|
Forskellige forstærkere til bi-amp? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du taget gennemsnit af flere målinger med hver forstærker sat til? For noget så simpelt som din egen placering i rummet kan sagtens skabe små forskelle, og de to grafer du viser kunne lige så godt være kommet fra samme forstærker, de er meget tæt på at være identiske, udover niveauforskellen på 4dB.
Så sæt du bare Onkyo'en til alene og få nogle småpenge ud af at sælge Primare'n :-)
|
|||
![]() |
|||
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
||
Siger du at hvis jeg splitter signalet op inden det kommer ud til forstærkeren, eksempelvis via en DSP der kan skære dele af signalet ud, så vil jeg GODT kunne få et udbytte ved at gøre som beskrevet?
Det var alligevel noget af en påstand! ![]() |
|||
![]() |
|||
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
||
Alle målinger er lavet fra cirka 15 cm afstand på en enkelt højttaler: ![]()
Problemet er bare at Onkyo'en jo bare er en dum effektforstærker, så hvis jeg sælger min Primare, skal alligevel ud og investere nyt grej. ![]() |
|||
![]() |
|||
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
||
Det hjælper selvfølgelig, men du får stadig lidt påvirkning fra rummet, specielt på de dybeste frekvenser. Det er altid en god ide at tage flere målinger fra samme position og tage gennemsnittet af dem. De burde ikke afvige meget, men alligevel. Nu var den største afvigelse jo også under 35Hz, hvor der ikke rigtigt er meget at komme efter fra reolhøjttalere alligevel. Og hvis det stadig er med subben på, så spiller rummet jo ind igen.
Nå ja :-P Hvis ikke du synes du har effekt nok i Primaren, så kan du jo enten sælge den og købe en forforstærker til Onkyoen, eller sælge begge og købe en integreret forstærker på 2x150-200W? Alternativt kan du fortsætte med Primaren, 2x80W er bestemt ikke at kimse af.
|
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Har du ikke et almindeligt AC voltmeter, eller så køb et. Et af de billige er ok. Afspil en tone med din Sonos og mål om signalerne ud af forstærkerne er ens ved de toner der har din interesse. Når du kender opløsningen på dit måle instrument og impedansen for din højtaler kan du regne på hvor stor udgangs impedansen i din forstærker skal være for at du kan måle den.
Naturligvis
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 28 ![]() -- ![]() Oprettet: 08-Januar-2016 Status: Offline Point: 208 |
||
Det er ikke min påstand, men noget nyt jeg har "lært" på diverse fora. Den forskel jeg har kunne høre/opleve er bare noget jeg har bildt mig ind Mht bi amping med passivt filter, så er det også noget nyt jeg har "lært" og igen gør det sig gældende, at de forskelle jeg har hørt er ren indbildning
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |