|
Viaplay og 5.1 lyd |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mitri ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12 timer 3 minutter siden kl. 09:38 |
Kan det virkelig passe at Viaplay kun tilbyder MEGET få titler i 5.1 på film og serier??
Jeg undre mig over at Viaplay kun tilbyder meget få titler i 5.1 lyd af film og serier, selvom de skriver dolby audio ved mange af deres titler. Langt de fleste titler streamer jeg kun i stereo via AppleTV 4K (seneste version), der er ikke noget problem på andre streaming tjenester, og der er som sagt også enkelte titler der er i 5.1 på AppleTV 4K. Alt er opdateret til nyeste app's, seneste firmware, etc. Andre der observerer det samme?? Mvh. Michael
Redigeret af mitri - 12 timer 1 minutter siden kl. 09:40 |
|
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K DENON AVR-X2800H. 2x Dali Opticon 6mk2. 1xDali Opticon Center. 2xDali Facon Bag. Waoo 500/500 |
|
![]() |
|
Ddur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2025 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har netop opsagt mit Viaplay abonnement pga. Viaplay’s seneste røvrenderstrategi, så derfor kan jeg ikke afprøve det lige nu. Men jeg vil sige, at jeg har haft samme oplevelse som dig tidligere. Og jeg har også lagt mærke til den relativ nye ”Dolby Audio” angivelse. For mig at se, er det en temmelig ligegyldig angivelse, da Dolby Audio jo kan være alt fra mono til Atmos. Prøv alligevel at lege lidt med at ændre lydformatet på din Apple TV fra Off (Auto, Atmos) til On (Dolby Digital 5.1). Jeg får selv lidt underlige resultater ifm. Netlfix, når jeg ændrer disse indstillinger.
|
|
![]() |
|
mitri ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
Ja, det giver nogle underlige resultater på andre tjenester, og der er som sagt også enkelte titler jeg får i 5.1 på Viaplay....så det må være dem der har et issue.
Redigeret af mitri - 7 timer 21 minutter siden kl. 14:20 |
|
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K DENON AVR-X2800H. 2x Dali Opticon 6mk2. 1xDali Opticon Center. 2xDali Facon Bag. Waoo 500/500 |
|
![]() |
|
|
|
Samsung QD-OLED S95B.
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |