recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viaplay og 5.1 lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viaplay og 5.1 lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viaplay og 5.1 lyd
    Sendt: 13 timer 41 minutter siden kl. 09:38
Kan det virkelig passe at Viaplay kun tilbyder MEGET få titler i  5.1 på film og serier??
Jeg undre mig over at Viaplay kun tilbyder meget få titler i 5.1 lyd af film og serier, selvom de skriver dolby audio ved mange af deres titler.
Langt de fleste titler streamer jeg kun i stereo via AppleTV 4K (seneste version), der er ikke noget problem på andre streaming tjenester, og der er som sagt også enkelte titler der er i 5.1 på AppleTV 4K. 
Alt er opdateret til nyeste app's, seneste firmware, etc.
Andre der observerer det samme??

Mvh.
Michael 

Redigeret af mitri - 13 timer 39 minutter siden kl. 09:40
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Til top
Ddur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2025
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ddur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 55 minutter siden kl. 13:24
Jeg har netop opsagt mit Viaplay abonnement pga. Viaplay’s seneste røvrenderstrategi, så derfor kan jeg ikke afprøve det lige nu. Men jeg vil sige, at jeg har haft samme oplevelse som dig tidligere. Og jeg har også lagt mærke til den relativ nye ”Dolby Audio” angivelse. For mig at se, er det en temmelig ligegyldig angivelse, da Dolby Audio jo kan være alt fra mono til Atmos.

Prøv alligevel at lege lidt med at ændre lydformatet på din Apple TV fra Off (Auto, Atmos) til On (Dolby Digital 5.1). Jeg får selv lidt underlige resultater ifm. Netlfix, når jeg ændrer disse indstillinger.
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 7 minutter siden kl. 14:12

Ja, det giver nogle underlige resultater på andre tjenester, og der er som sagt også enkelte titler jeg får i 5.1 på Viaplay....så det må være dem der har et issue. 

Redigeret af mitri - 8 timer 59 minutter siden kl. 14:20
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Til top
mitri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mitri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 3 minutter siden kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Ddur Ddur skrev:

Jeg har netop opsagt mit Viaplay abonnement pga. Viaplay’s seneste røvrenderstrategi, så derfor kan jeg ikke afprøve det lige nu. Men jeg vil sige, at jeg har haft samme oplevelse som dig tidligere. Og jeg har også lagt mærke til den relativ nye ”Dolby Audio” angivelse. For mig at se, er det en temmelig ligegyldig angivelse, da Dolby Audio jo kan være alt fra mono til Atmos.

Prøv alligevel at lege lidt med at ændre lydformatet på din Apple TV fra Off (Auto, Atmos) til On (Dolby Digital 5.1). Jeg får selv lidt underlige resultater ifm. Netlfix, når jeg ændrer disse indstillinger.
Samsung QD-OLED S95B.
Apple TV 4K
DENON AVR-X2800H.
2x Dali Opticon 6mk2.
1xDali Opticon Center.
2xDali Facon Bag.
Waoo 500/500
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu