recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD Kamera i USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD Kamera i USA

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men HD har vel intet at gøre med NTSC ?

Det kommer an på kameraet...

Hvis det kan optage i 24fps (og du kan bruge det til noget - det kan jo f.eks. ikke overføres "korrekt" til f.eks. DVD), så er spørgsmålet irrelevant.

Optager det ikke i 24fps, så optager det enten i 25fps (Europa) eller 30fps (USA), og så har du samme problemer som med NTSC, hvis du vil bruge optagelserne i Europa: De skal enten overføres i NTSC-format til andet medie, eller også skal det konverteres til PAL-format - med kvalitetsforringelse til følge...

Har du kun tænkt dig at benytte selve kameraet til afspilning her i Europa, så burde ethvert HD-Ready TV kunne bruges.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
KillerT2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 09:57

Jeg har selv haft de samme overvejelser i forbindelse med køb af en Canon HV20.

Med HD er der ikke forskel på opløsningen (som med PAL og NTSC) men der er forskel på billedfrekvensen (60 Hz i USA, 50 Hz i EU). Hvis du kun vil afspille direkte fra kameraet til dit HDTV, og dette accepterer 60 Hz, så er der ikke noget problem med at købe i USA.

Der er dog nogen, som vist har problemer med blinkende lysstofrør når de optager med et 60 Hz kamera i EU (pga. vores strøm er 50 Hz), men det kan man vist komme uden om ved manuelt at stille lukketiden (se evt. www.hv20.com for meget mere info).

Jeg købte selv i Tyskland (hos www.pixass.de) hvor priserne er ganske gode, omend ikke helt nede på USA-niveau. Det var primært fordi jeg vil kunne lave DVD'er i PAL-format til venner og familie i DK - det kan man også godt fra et US-kamera, men så ryger der noget kvalitet i processen.

Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200

B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 11:46
Måske lidt offtopic men: Hvilke HD Kamera kan anbefales? Jeg ønsker et kamera som har indbygget HD, kan optage håndholdt uden at det ryster, og at det kan filme når der er mørke / nat.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Måske lidt offtopic men: Hvilke HD Kamera kan anbefales? Jeg ønsker et kamera som har indbygget HD, kan optage håndholdt uden at det ryster, og at det kan filme når der er mørke / nat.

Med HD mener du harddisk ?

Jeg tror nemlig der snakkes HDTV camcorder her - selvom det også kan være med harddisk

/Lars

PS. Harddisk benævnes ofte HDD for det engelske Hard Disk Drive - men da vi tit bruger HD for Hard Disk så bliver let det blandet med HD for High Definition.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 12:01

ja sorry. Jeg er af den gamle skole hvor en Harddisk forkortes HD (før High Definition tiden) :)

Men umiddelbart har jeg kig på Sony HDR-SR10E eller HDR-SR11E. Mit største spørgsmål vedrørende de to er lydkvaliteten af optagelserne.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af KillerT2 KillerT2 skrev:

Jeg købte selv i Tyskland (hos www.pixass.de) hvor priserne er ganske gode, omend ikke helt nede på USA-niveau. Det var primært fordi jeg vil kunne lave DVD'er i PAL-format til venner og familie i DK - det kan man også godt fra et US-kamera, men så ryger der noget kvalitet i processen.

Man behøver normalt ikke være bange for at det er NTSC, når det er noget man selv har optaget, det er i R0 og Det kan afspilles på Europæiske DVD afspillere uden problemer, nyere TVer har heller ikke problemer med visning af NTSC. Så i langt de fleste tilfælde er det underordnet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Man behøver normalt ikke være bange for at det er NTSC, når det er noget man selv har optaget, det er i R0 og Det kan afspilles på Europæiske DVD afspillere uden problemer, nyere TVer har heller ikke problemer med visning af NTSC. Så i langt de fleste tilfælde er det underordnet.

Bortset detaljer som kopier, redigering og optagelser i miljøer hvor der er 50Hz (Gamle billedrørs-TV, lysstofrør, elsparepærer o.lign)

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu