|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det kommer an på kameraet... Hvis det kan optage i 24fps (og du kan bruge det til noget - det kan jo f.eks. ikke overføres "korrekt" til f.eks. DVD), så er spørgsmålet irrelevant. Optager det ikke i 24fps, så optager det enten i 25fps (Europa) eller 30fps (USA), og så har du samme problemer som med NTSC, hvis du vil bruge optagelserne i Europa: De skal enten overføres i NTSC-format til andet medie, eller også skal det konverteres til PAL-format - med kvalitetsforringelse til følge... Har du kun tænkt dig at benytte selve kameraet til afspilning her i Europa, så burde ethvert HD-Ready TV kunne bruges. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
KillerT2 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 265 |
![]() |
Jeg har selv haft de samme overvejelser i forbindelse med køb af en Canon HV20. Med HD er der ikke forskel på opløsningen (som med PAL og NTSC) men der er forskel på billedfrekvensen (60 Hz i USA, 50 Hz i EU). Hvis du kun vil afspille direkte fra kameraet til dit HDTV, og dette accepterer 60 Hz, så er der ikke noget problem med at købe i USA. Der er dog nogen, som vist har problemer med blinkende lysstofrør når de optager med et 60 Hz kamera i EU (pga. vores strøm er 50 Hz), men det kan man vist komme uden om ved manuelt at stille lukketiden (se evt. www.hv20.com for meget mere info). Jeg købte selv i Tyskland (hos www.pixass.de) hvor priserne er ganske gode, omend ikke helt nede på USA-niveau. Det var primært fordi jeg vil kunne lave DVD'er i PAL-format til venner og familie i DK - det kan man også godt fra et US-kamera, men så ryger der noget kvalitet i processen. |
|
Pioneer 508XD, Pioneer SC-2024, Panasonic BDT110, AppleTV, PCH A-200
B&W CDM9NT + CNT + XT2, BK Monolith DF |
|
![]() |
|
airfrede ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Status: Offline Point: 138 |
![]() |
Måske lidt offtopic men: Hvilke HD Kamera kan anbefales? Jeg ønsker et kamera som har indbygget HD, kan optage håndholdt uden at det ryster, og at det kan filme når der er mørke / nat.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Med HD mener du harddisk ? Jeg tror nemlig der snakkes HDTV camcorder her - selvom det også kan være med harddisk /Lars PS. Harddisk benævnes ofte HDD for det engelske Hard Disk Drive - men da vi tit bruger HD for Hard Disk så bliver let det blandet med HD for High Definition. |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
airfrede ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Status: Offline Point: 138 |
![]() |
ja sorry. Jeg er af den gamle skole hvor en Harddisk forkortes HD (før High Definition tiden) :) Men umiddelbart har jeg kig på Sony HDR-SR10E eller HDR-SR11E. Mit største spørgsmål vedrørende de to er lydkvaliteten af optagelserne. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Man behøver normalt ikke være bange for at det er NTSC, når det er noget man selv har optaget, det er i R0 og Det kan afspilles på Europæiske DVD afspillere uden problemer, nyere TVer har heller ikke problemer med visning af NTSC. Så i langt de fleste tilfælde er det underordnet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Bortset detaljer som kopier, redigering og optagelser i miljøer hvor der er 50Hz (Gamle billedrørs-TV, lysstofrør, elsparepærer o.lign) /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |