|
hjemme-bio-bio-graf ? |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Forfatter | |||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Men sådan lidt kogt ned. Hvad syntes du skulle være opfyldt før du personligt ville sige "fed stue-bio" hvis du besøgte nogle? Eller "lækker hjemmebio"
Jeg er helt enig i at det med regler er noget fis. Men personligt har vi jo alle nogle ting vi tænker. Når de er opfyldt så ser vi det som en stue-bio eller hjemmebio. At dem man besøger så kan mene at deres 65" OLED med soundbar fra Sonos er en stue-bio eller hjemmebio. Ja det har de da ret og lov til syntes jeg. ![]() |
|||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Dét der er noget fis er, når folk siger regler er noget fis hvorefter de siger "Men der er jo nogle ting der skal være opfyldt".
Oprindeligt var spørgsmålet: "Hvad er definitionen på en hjemmebiograf?" Enten er svaret: 1. Der findes nogle kriterier (dvs. regler) hvor X af dem skal være opfyldt. 2. Der er ingen definition og det er 100% subjektivt. Så personen med dedikeret rum og personen med en telefon i bilen kan glædeligt sige, at de sidder i deres hjemmebiograf. Det er useriøst at sige, at regler er noget fis hvorefter man alligevel stiller nogle ting op som skal være opfyldt. Disclaimer: Jeg er personligt ligeglad hvad folk kalder en hjemmebio, stuebio, tv-stue osv. Jeg ved hvornår jeg selv føler jeg går ind i en hjemmebiograf (og det baserer jeg på faste regler). |
|||
![]() |
|||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
||
Men Jonas, har det ikke netop været trådens formål (måske med en let provokativ bagtanke), at diskutere hvad folk definerer som en hjemmebiograf? Den har da i hvert fald tydeligt vist, at folk definerer det forskelligt, og det kan der nok ikke ændres på. Men én ting er dog et uomtvisteligt faktum, nemlig at der ikke er nogle regler, og med "regler" mener jeg altså tekniske standarder såsom dem du og andre har bygget jeres rum efter. Og ja, jeg anvendte selv ordet "kriterier" tidligere, da jeg opstillede hvad jeg definerer som en "hjemmebiograf", men lad os nu ikke synke derned.
Redigeret af jacobe - 14-Maj-2021 kl. 09:25 |
|||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Ja, formålet var naturligvis en diskussion om folks definitioner. Måske en arbejdsskade, men jeg har bare svært ved at arbejde med fluffy og udefinerbare definitioner ala:
Det er alt fra et stort TV og et kraftigt anlæg med 5.1 surround, til et lærrede med fuld Atmos opsætning. Man kan godt få en ægte biografoplevelse fra et 65” TV med et kraftigt 5.1 surround, og god mørklægning. Stort? Kraftigt? God? De tekniske standarder er håndgribelige og man kan relatere til dem - men kan godt mærke, at jeg ikke har så mange tilhængere :)
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
![]() |
|||
||
T-Duck: Hvor mener du, at jeg har skrevet det? Tror ikke helt jeg forstår relevansen af spørgsmålet ift. de posts der er skrevet...
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
![]() |
|||
||
Jeg quotede en tidligere post... Men tror stadig ikke jeg forstår, hvorfor du spørger som du gør.. Hvis jeg skriver "Alt fra en Fiat Punto med manuelt gear til en Ferrari med automatgear" betyder det jo ikke, at en Fiat Punto ikke kan fås med automatgear. Personen som skrev det prøver nok bare at skrive to eksempler i hver ende af "feature-niveau".
Redigeret af Jonas_h - 14-Maj-2021 kl. 11:38 |
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
||
Det var mig der skrev det, og jeg kan fornemme at T-Duck mener det samme. En hjemmebiograf er en hjemmebio hvor filmoplevelsen er lige så god som i biografen.
Redigeret af Munch - 14-Maj-2021 kl. 13:46 |
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
||
Mnjaa .... altså, nu har jeg jo set (desværre ikke i brug) din tidligere hjemmebio, og du har min fulde respekt og beundring for din kompromisløse tilgang! You know your shit! Jeg er så bare af den holdning, at mindre kan gøre det. Hvor meget mindre er så nok dér, hvor folk er mest uenige. Nu vil jeg forlade denne diskussion og holde weekend med famlien. Vi skal bl.a. se film; knægten har læst første bog i "Hunger Games" serien og får dermed lov til at se første film - i vores hjemmeBIOGRAF!!!!!!!!!!
![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|||
![]() |
|||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
||
Jeg er tilhænger af dine kriterier! Biograf eller "Cinemaexperience" er særdeles veldokumentet og beskrevet i lange baner. Der er krav til både billede og lyd, samt rum. Banker man blot et 65-75" TV op i en hvidmalet stue med et eller andet low-fi wannabe "Atmos" setup er man virkelig langt fra en ordenlig filmoplevelse. En ordenlig "biografoplevelse" kræver et stort billede, og nej man kan ikke snyde sig til det ved at sætte sig tæt på et 65" TV! Derudover minimum 5.1 lyd og naturligvis helst Atmos højtalere. Glem ikke seriøse subwoofere :) Selve rummet skal kunne mørklægges og der skal være styr på lys- og lydflektioner. Så begynder man at nærme sig noget der ligner en hæderlig oplevelse. Med alt det indhold vi alle konsumerer så skylder man sig selv en ordenlig oplevelse :) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |