recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital 8 overspilning til DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigital 8 overspilning til DVD

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 08:31
Jo men opgrad til fra XP 2 til XP 3 kunne jeg ikke finde ud af - tror det er en større opgave?!
Tidsforbruget modsvarer vel ikke gevinsten når jeg har andre medier lagret...???

Jeg forstår bare ikke at jeg sidder med en CD rom som kan vises på min PC men ikke på mit TVs dvd afspiller - forstår ikke forskellen - men sådan er der jo så meget ;-)

Jeg har dog fået filmen på flg. medier:

1) Min PCs harddisk hvorfra den kan vises på Win Media Player
2) Brændt på CD -R ---------------------!!-------------------------------

Tænker nu på at streame den fra kamera til harddisk på TVs harddiskoptager - så ligger den da i det mindste der også (bør være til at klare) - men men men - hvis den nu går i stykker....det var DERFOR jeg ville have en DVD film med materialet!!!

Hvad synes du AVH

PC

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:08

Det er kun undtagelsesvis at jeg lægger noget ud DVD i det rigitige format, som kan afspilles på almindelige DVD.

Men jeg har masser af ting gemt på DVD, men som almindelige data..

Jeg har et tilsvarende projekt kørende med at overføre hi8 bånd fra et kamera, men kunne aldring drømme om at gemme indholdet, som regulærer DVD-er...

Spørgsmålet er det vitalt at båndene skal gemmes som "rigitige" DVD-er??

Jeg synes stadig, det er en fordel først at flytte indholdet fra tape til harddisk og udnytte redigeringsmuligheden,  inden det endelige resultat lægges på DVD.
Og som sagt det er enkelt med nero at brænde en DVD..
(den sp3 skal vel bringes til virke, for det er forsvarligt at køre med din PC???)

I forbrugerelelktronik verdenen må der også være løsninger, men det afhænger af om det du har de rigitige kasser.
Det er de muligheder som de indlægene fra de 2 andre beskriver...
Altså f.eks.at koble kameraet direkte til en DVD-optager via firewire og på den måde få brændt en "rigtig" DVD....
Men disse muligheder er de andre mere inde i...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:18
Man kan godt lave lave en "DVD" på en CD-Rom også uden menuer, man kan lave så den starter op automatisk og evt. også lave den med loop så den den gentager sig selv, der kan selvfølgelige ikke være så meget på den. Når din film er konverteret til mpeg2 og evt. din lyd i DD 2.0 fremfor PCM som fylder noget mere, så må der findes nogle freeware programmer der kan compile, altså et program der laver en video_ts mappe med vob filerne i etc. ud fra din mpeg2 og lyd fil. Herefter brænder du din video_ts mappe på en disk i UDF format. Den kan spilles i DVD maskinerne.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:23
Måske jeg har overset noget i tråden, men hvor vil du brænde på en CD-Rom fremfor en DVD skive, de koster stort set det samme?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:43

Nu har jeg fået gemt filmen på harddiskoptageren.

Og ja - nu skal jeg have fat ien rigtig DVD skive og så kopiere fra HDD til denne skive....
Er vi enige?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 10:04
Hvis du beder din harddiskoptager lave en dvd, så er du ude over alt det andet, for det er en rigtig dvd der kommer ud af den.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 10:21
Som skrevet et par gange, for at DVDen kan afspilles i en DVD afspiller, så skal den være i et format som maskinen kan læse, en PC kan læse stort set alt, det kan en afspiller ikke. De kan læse DVD formatet, og mange kan også læse i MPEG1-2-4, DiVx, så det skal være i et for den brugbart format. Du kan se i dens manual hvad den understøtter.
Jeg er forlængst holdt op med at gøre sådan, alt ligger på HDDer, og afvikles på TVet via MC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter C Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 10:26
Beklager jeg er ikke så skarp i disse ting....;-)

Men nu skaffer jeg en DVD skive og fåe harddiskoptageren til at kopiere min film over på den - så må historien vel få en lykkelig udgang :-)

Kunne selvfølgelig også bare nøjes med at lade den ligge på HDD hvorfra jeg har set filmen - det virkede fint og nemt.
PC
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 10:29
Hvis du lader dem ligge på din pc har du dem til senere brug, og når du får fat i et par dvd skiver, og din harddiskoptager har lavet dem, er du i mål, hvis man skal beskrive det kort.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 14:38
Hej Peter

Jeg er også ved og kopiere en masse hjemmevideo over på min pc, jeg bruger et program som hedder magic video converter. http://www.magic-video-software.com/magic_video_converter/features.html
Den kan konvertere til næsten alle formater, også video_ts.

3 års licens koster kun 19$
Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top

Besvar Besvar Side  <123