|
Nyt tv efter 10 år |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4995 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jamen selvfølgelig er lyskilde som et vindue lige overfor eller en lampe synlig. Jeg taler om solskin i stuen, som tidligere umuliggjorde TV kig en sommerdag. Det problem haves ikke mere med Oled TV.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|||
Så du vil faktisk helt have et billede som skjuler detaljerne? Kan de fleste TV ikke ødelægge billedet på den måde hvis man slår nok af deres "features" til? Personligt vil jeg have et billede som er så tæt på kilden som muligt. Så er der hudorme, så vil jeg se dem. Er der sne, så vil jeg se en kold hvid og ikke en varm hvid. |
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4995 |
|||
Nah det er ikke det jeg vil ha, men der er en forskel i billedet fra mit tidligere Oled til mit nuværende, som gør at detaljerne stadigvæk er lige så skarpe. Den med hudormene var Svigerfar der sagde han aldrig skulle ha Oled fordi det er alt for afslørende hvor uren hud der er i ansigterne på folk. Og det synes jeg da også det er på de LG TV jeg har set. Sjovt nok er det ikke nær så generende på et Panasonic TV af nyere dato. Og iøvrigt har jeg alle hvide toner i sneen, der er ikke bare én kridhvid tone som på et LCD/LED.
|
||||
![]() |
||||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|||
Eller blå sne, som TV med for kolde farver har tendens til...
|
||||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|||
Hvis du kan se hudorme på LG tv og ikke på Panasonic, så er det jo fordi de har et eller andet "forbedrende" filter slået til eller deres opskalering er helt af helvede til.
Fair nok man har den holding du gerne vil have det udvisket, men objektivt er billedet jo ikke korrekt hvis der på kildematerialet er hudorme på folks næser og der er så ikke er når du har indstillet TVet som du gerne vil have billedet. |
||||
![]() |
||||
|||
Nej det er professionelt kalibreret. Jeg kan ikke forklare dig forskellen, den skal opleves. Og det drejer sig slet ikke om hudorme, det var bare et sjovt eksempel fra julefrokosten, som svigerfar kom med - glem det! Panasonic GZ og HZ har den bedste billedkvalitet, det står ikke til diskussion.
|
||||
![]() |
||||
JacobH ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
|||
Tak til alle for hjælpen. Jeg skal vist have mig et OLED-tv :-)
Er der nogen, der har erfaring med et fornuftigt ophæng til et LG CX? Det ser jo noget anderledes med den tynde skærm i toppen og noget kraftigere i bunden. Jeg vil gerne have det forholdsvis tæt på væggen. //Jacob Hammerholt
|
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
|||
du skal blot vælge et "slim" ophæng
|
||||
![]() |
||||
JacobH ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
|||
Jeg har nu haft et LG CX 65" i et par uger, og det er helt fantastisk. Tak for hjælpen til alle!
Mvh. Jacob
|
||||
![]() |
||||
|||
Tillykke med det nye TV, det er en wauw oplevelse ikke?
|
||||
![]() |
||||
|||
Jo, det er virkelig noget andet :-)
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |