recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt digital kompakt kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt digital kompakt kamera

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Kender ikke de nye. Har ejet et enkelt FUJI kompakt kamera-og der var objektivet smask fyldt med fortegninger.Det fik mig til at miste interessen for det mærke.

lrev

Må man spørge hvor lang tid det er siden og hvad det hedder - for det lyder da mere som et defekt kamera.

Hej!

det er en del år siden...vel 6-7 år vil jeg tro.Men det var da det værste CRAP jeg endnu har ejet.....ovenikøbet en EISA vinder....-så kan man se hvad det er værd.Fik kameraet ombyttet da det var en Fab. fejl ifølge sælger-men.....det blev det kun lidt bedre af.Det var en elendig optik-hvad man desværre ikke så sjældent oplever på de meget kompakte kameraer idag.Er siden denne oplevelse blevet meget opmærksom på om et objektiv har FORTEGNINGER.....for det kan sagtens undgåes-f.eks har mit IXUS et glimrende objektiv uden fortegninger.

lrev

Nu forholder det sig således at www.dpreview.com er et af de mest respekterede og grundige foto-websites på nettet - så deres vurderinger tager JEG meget seriøst.

Det tyder dog noget på at flere af IXUS modellerne i modsætning til tidligere (med lavere mpix) ikke har kunnet får styr på kantskarphed og støj i samme grad som FUJI -hvis modeller bliver rost meget højt - ikke blot hos dpreview men også mange andre steder . I 2006 fik Fuji Finepix F30 topkarakterer og priser overalt. Efterfølgeren Fuji Finepix F31fd er her i april blevet anmeldt hos dpreview, og den er endda blevet lidt bedre endnu. Den får her karakteren 9 for billedkvalitet - det er der faktisk næsten ingen kompaktkameraer der får længere hos dpreview.

Dette link viser billedkvaliteten i forhold til IXUS 850 IS.

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page11.asp

Nu har jeg selv et Canon 20D som DSLR-kamera og er meget tilfreds med Canon som mærke - men hvis jeg stod og skulle købe et kompaktkamera til f. eks min kone - ville jeg nok p.t. vælge   Fuji Finepix F31fd. Visse steder nævnes, at fotokvaliteten er på / eller meget tæt på / DSLR-niveau.

Redigeret af Websurfer11 - 05-Juni-2007 kl. 21:19
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu