|
Sindsygt projekt? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Steen F. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det var meningen. Eller faktisk et krav. Men et nyt tv er måske den billigste løsning (selvom jeg gav 5500 kr for det for knap 3 år siden). |
|
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7183 |
nyt TV giver nok ikke bedre lyd
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Du kan også kigge efter nogle aktive højtaler med fjernbetjening.
Jeg ved ikke hvordan de lyder. For at undgå 2 fjernbetjeninger, kan du jo anskaffe en universal fjernbetjening. Og hvis de aktive højtaler ikke har optisk indgang kan du jo bruge en Optisk til Phono converter
|
|
![]() |
|
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Hvorfor ikke bare tage, et par System Audio Saxo 1, aktive højttalere og tilslutte tv. De lyder godt og der er mulighed for at udbygge med sub. De har forskellige indgange og du kan tilslutte andet til dem og skifte input med fjernbetjening. Løsningen med at ændre i tv, er ikke en særlig god løsning.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Der ser ud til at være meget begrænsede tilslutnings muligheder på det TV så det er måske ikke helt tosset at trække de interne højttaler forbindelser ud af kabinettet til nogle eksterne og se hvor godt det virker i første omgang.
Men er det et setup du skal til at bruge penge på så ville jeg gå efter et nyt TV så du ikke er begrænset fremadrettet og så nogle billige aktive højttalere. Eventuelt brugt for begges vedkommende.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
Hvilket tv, kan det der efterspørges?
Klaus |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Begrændset?? TV'et har Optisk lydudgang og så har det ARC. Så et nyere TV vil da ikke ha flere muligheder.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Ser også nu at der er optisk udgang så bliver det vist ikke nemmere end at tilslutte nogle aktive højttalere.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
Hvordan vil du så styre volumen med fjernsynets fjernbetjening?
Klaus |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() Jeg har tidligere kigget efter nogle mindre, og jeg ved, at Power har (mindst) et par mindre fra Polk og Sony, der kører via HDMI - har du tjekket dem? Med HDMI-ARC burde du kunne styre lyden fra tv.....
|
|
miri
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Bose har også en, men den koster....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |