|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() Sendt: 20-Marts-2010 kl. 19:09 |
Jeg har netop investeret i en Samsung Syncmaster P2370HD.
Den er tilsluttet min pc via VGA -> KVM -> VGA.
Yderligere er den tilsluttet direkte til Yousee med antennekabek fra vægudtag direkte ind i skærmen.
Opløsning er sat til 1920x1080
Problemet er i pc-mode, hvor billedet "bølger" horisontalt, kun ganske lidt, men nok til det er rigtig irriterende at se på!
Jeg har prøvet uden KVM-switchen, men det gjorde ingen forskel.
Grafik er ATI3200HD på bundkortet.
Min tidligere skærm var en Samsung Syncmaster P193 Plus, og den gjorde det samme en overgang. Ved et rent tilfælde lavede jeg en "autojustering" af billedet (altså så billedet fylder hele skærmen), og der forsvandt problemet! Det har jeg naturligvis også prøvet nu, men uden held
![]() Hvad dælen kan der være galt, og hvad kan jeg gøre/forsøge for at komme det til livs? |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Hvad mener du med at billedet bølger? Kan du tage et billede?
|
|
![]() |
|
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() |
Det kan jeg ikke, i hvert fald ikke så det kan ses.
Det ser ud som om der er "uro" i billedet, og hvis man er tæt på, bølger billedet lidt. Det står bare ikke stille.
(det er dæleme svært at forklare på skrift!)
|
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan vel være forbindelsen der er lidt dårlig, prøv med at andet kabel direkte mellem TV og PC, eller det samme kabel med en direkte tilslutning, og se om det ikke forbedres.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er kun i pc-mode der er et problem. TV vises fint nok.
Og jeg har prøvet direkte VGA fra pc til skærmen.
|
|
Mvh. Mureren
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror faktisk det jeg bedst kan beskrive det som, er det samme som når man ser et tv/en pc på en tv-optagelse!
Der "bølger" hele billedet også, her er det bare i meget mindre grad.
|
|
Mvh. Mureren
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
generelt er VGA i HD en temmelig dårlig løsning. Det kan meget vel være vga-porten på dit bundkort/grafikkort der er noget i vejen med. Det er normalt ikke noget man ser så meget af ved lave opløsninger. men de forskellige producenter har det med at smide porte på bundkort/grafikkort som har meget varierende kvalitet og ved så høje opløsninger giver den sig desværre kraftigt udslag - og endnu værre kan du risikere det hvis den ryger gennem kvm og det ikke er en ordentlig version som kan håndtere en så høj opløsning. men i dit tilfælde lyder det mest som porten. hvis du har mulighed for det så prøv endelig med en dvi direkte eller måske med et andet grafikkort.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Det kan være støj i VGA porten fra maskinen, det kan testes ved at sætte en anden maskine til VGA porten - helst en laptop da den kører på batteri og er mindre modtagelig for støj fra lysnettet.
Nogle maskiner har desværre denne fejl og kan måske løses med et nyt grafikkort. Alternativt kan det være at du mangler ferrit kerner på dine kabler eller at dit skærmkabel ligger op af et strømkabel. Sidste løsninger er måske hvis din maskine ikke er jordet - hvis du ikke har jordstik i kontakten kan du prøve at tilslutte stel på computer og tv til en radiator eller vandrør. Redigeret af Cyberguyen - 21-Marts-2010 kl. 09:40 |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Hej er det det som kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=3hR6FTVPVOU Her "bøljer" det i hvertfald hos mig.... tror det har noget at gøre med refressrate
|
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |