recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeslutning truffet - Rådgiv en TOTAL TV-noob

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 09:51
Der er en grund til at det blev delt op. Så kunne det være at led/lcd folk, kunne få lov til ikke altid få smidt i hovedet, køb plasma. Prøv dog snart at forstå, at der er andet i livet. Især når trådstarter siger nej til det. Alligevel skal der komme mere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Jacob_Hesse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:11
Han søger råd og får det. Kan ikke se problemet i at nævne et tv, som så er et plasma tv.
Hvis jeg skulle ud og købe et nyt tv ville jeg da føle mig dårligt rådgivet, hvis ikke jeg blevet anbefaldet et bredt udvalg af forskellige fjernsyn. uanset teknologi.

Da jeg skulle købe tv, kiggede jeg også kun på lcd tv, da jeg havde fået den forkert udfattelse at det var fremtiden og plasma var gammeldags. I dag er jeg den lykkelige ejer af et pioneer 428xd. Det er jo næsten blevet farligt at forslåg plasma og det syntes jer er en skamUnhappy

Mvh Jacob
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:17
Underligt med den offermentalitet der ofte bliver lagt for dagen fra LCD fans.
LCD/LED har jo "vundet" i kraft af markedsandelen som vel ligger på +80% til LCD, alligevel er der stor opstandelse når nogen vover at påstå at plasma kan levere rigtig god (og jævnligt bedre) billedkvalitet.
I øvrigt er det jo gensidigt med at blande sig i andre tråde, LCD fans kommer jo lige så tit ind i plasmatråde.

Mht. billedkvalitet er ,som flere gange nævnt, personer som Rasmus fra Flatpanels og Otto mfl. jo dem man bør lytte på (istedet for diverse selvbestaltede eksperter).
Rasmus og Otto har jo flere gange givet udtryk for at der er meget få LCD skærme der leverer lige så god billedkvalitet som de bedste plasma skærme, så hvis billedkvaliteten er hovedprioriteten må man ihvertfald kraftigt overveje plasma.
Så kan der selvfølgelig være masser af grunde til at fravælge det, design, features, etc. og det er jo fair nok, men det skal man jo bare gøre opmærksom på! Så ved folk hvad prioriteringen er.

Men hvis man kommer og spørger om god billedkvalitet må man forvente at plasma er med i opløbet!  
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:22
jeg syntes faktisk efter at der er lavet et forum for lcd og et for plasma bruger jeg recordere langt mindre til opsøgning omkring tv.. da langt de fleste diskussioner løber ud i en masse pladder anyway og folk sidder og siger så gå dog over i lcd forum.. eller hold dig i plasma forum.... egentligt er det bare at anspore diskreminering... og hjælper egentligt ikke ret meget til at nedbryde fordomme snarere tværtimod.

JEG kunne meget bedre lide dengang det var et fælles TV forum... diskussionerne er ikke blevet mere saglige efter opdelingen... snarere tværtimod.... og jeg syntes iøvrigt det er noget pjat at visse elementer her i forum gentagne gange begynder med deres fanatikerpjat... jeg er lissom mange andre i dether forum indæde tilhængere af god kvalitet til rimelige penge... også må jeg sige det er sgu en gang fis i en hornlygte at begynde at fyre sådan en gang gas af... grow up!

Jeg vil derfor anbefale man nedbryder forum til et TV forum også få gjort op med måden der diskuteres på.. for jeg gider sgu ikke deltage når hver gang man åbner munden så bliver man beskyldt for at være fanatiker.. jeg er her for at blive klogere.. og for at måske hjælpe andre på rette vej... husk på for mange er bare navnet på en fladsskærm enten plasma eller lcd uden iøvrigt at kende fordele og ulemper.. så det er altså derfor også let at spørge forkert.. så når en trådstarter lægger ud med at skrive noob i topic.. så er man i min verden helt blank.. også syntes jeg det er ok at rådgive på tværs af teknologier mod det bedste..

Det er noget pjat man ikke kan komme med gode råd som måske ville være plasma.. bare fordi det er oprettet i en lcd forum.. og omvendt for den sags skyld.

Sorry for mit sure opstød.. men jeg skal efterfølgende tage initiativ til en tråd rette sted og linke her efterfølgende

Redigeret af rhsin - 30-April-2010 kl. 10:31
Mvh

René
Til top
Jacob_Hesse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Men hvis man kommer og spørger om god billedkvalitet må man forvente at plasma er med i opløbet!  
Kunne ikke ha sagt det bedre selv, så i stedet for at føle sig støt over at man får anbefalet et plasma tv, så kunne man jo bare lige kigge på. Det kunne jo være man kunne lide detSmile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Sorry for mit sure opstød.. men jeg skal efterfølgende tage initiativ til en tråd rette sted og linke her efterfølgende
Det ville være rart.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 11:06
Det ser ud til, at trådopretter har fået svar på sit spørgsmål.

Tråden lukkes.

Jeg vil gerne endnu en gang bede om, at man respekterer at der er brugere, der ønsker råd om køb af LCD.. Og så lader dem købe LCD.
Moderator, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu