recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kwh73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kwh73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2025 kl. 21:02
Det har vel varet en måned efterhånden, er det også så længe du har oplevet det? Jeg vil råde dig til at kontakte Norlys, da jo flere der kontakter dem og fastholder det er deres fejl, jo mere må de da tage det seriøst. 

Jeg bad selv på mail om at de så bookede en tekniker til mig som var det eneste de kunne tilbyde, og jeg selv skulle betale hvis fejlen ikke var min. 

Det gik så i stå da en ny arbejder derinde svarede min mail og som åbenbart intet havde sat sig ind i sagen, så han/hun sagde at de kunne godt booke en tekniker for at komme og kigge på mit signal, men jeg skulle være klar over det kostede 999kr pr time, og nævnte så intet om at det selvfølgelig kun var hvis fejlen var min. 

Så jeg måtte skrive igen og gøre det klart for dem endnu en gang at det er dem der vil sende en tekniker for at de gider gøre mere ud af det, da jeg ved at en tekniker intet vil finde hos mig. Jeg skulle nok efterhånden have ringet til dem i stedet, for mail korrespondancen er en opslidende uendelig historie... foretrækker bare at skrive så jeg kan få alt med som jeg vil fortælle dem af beviser osv, men lige lidt hjælper det når de ignorerer halvdelen af det og så en ny svarer som ikke har sat sig ind i noget. 

Så jeg vil anbefale at du ringer og holder fast i at det helt sikkert ikke er dit udstyr hvis du er sikker på at det ikke er, og henvis til andre der oplever det samme, og tag imod den tekniker som de højst sandsynligt vil ende med at tilbyde, men igen kun hvis du er helt sikker på det ikke er dit eget signal. Nummeret de gav mig er 70114040

Du kan nok finde din signalstyrke og signalkvalitet i menuen på dit tv. Mit er 100 procent begge steder med en udendørs krokodille antenne eller hvad man kalder dem, som heller aldrig i 9 år har lavet de mindste udfald. Og i Norlys guides skal man bare have et signal over 70 procent for at det skulle virke upåklageligt. 

Jeg er 100 procent sikker på fejlen er deres. Testet 3 forskellige kort på 3 forskellige adresser i 3 forskellige byer, og udfaldene kommer præcis samtidig alle steder med et 100 procent signal, som heller ikke dropper når udfaldene kommer. Og der er ingen problemer på gratis kanaler. Jeg fatter ikke at de oplysninger ikke er nok til at Norlys selv tager sig sammen og får lavet en dybdegående undersøgelse af deres eget udstyr der sender de kodede signaler ud igennem kortene. 



Redigeret af kwh73 - 10-April-2025 kl. 21:14
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2025 kl. 22:49
Ja det dur ikke at lave aftaler via tlf med deres kundeservice. I skal lave en aftale på skrift, og få understreget det ikke er jer der ønsker teknikerbesøg. Det er meget rart at have, hvis de sender regninger ud.

Redigeret af Munch - 10-April-2025 kl. 22:50
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2025 kl. 07:29
Hmm.. Det rammer åbenbart ikke alle.. 
Jeg oplever ikke de problemer I andre beskriver..🤔
Mvh

Moulder
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2025 kl. 07:45
Jeg oplever heller ikke de beskrevne problemer. (Hove senderen)
Til top
kwh73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kwh73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2025 kl. 10:50
Tak for feedback... det gør det så ikke mindre mystisk, kun at det så nok er derfor de måske ikke har fået flere klager ind angående det. 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2025 kl. 22:20
Har også problemerne her i det nordjyske.. 

Og ja der har varet i over en måned, og formentlig to nu.. 

Anvender deres steaming istedet .. 

Men der er da grotesk, hvis fejlen ligger ved dem.. 

Troede jeg bare skulle tage mig sammen og op og rette antennen på loftet.. 

Men noget tyder på at det ikke er ved mig fejlen ligger.. 


Redigeret af NikolajDS - 15-April-2025 kl. 22:20
Til top
kwh73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kwh73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2025 kl. 22:31
Jeg fik endelig ringet til dem i dag og igen forklaret hvordan det umuligt kan være mit antennesignal der er problemet da det sker på præcis samme tidspunkt på 3 forskellige adresser med 3 forskellige kort og ingen problemer med gratis kanaler.

Den fejlsøgning de kunne lave på kortene viste ikke noget, og han sagde de ikke havde fået nogen klager fra andre angående det samme. Så det eneste han lige kunne komme på var at mine kort efterhånden var 9 år gamle og måske de ikke opdaterede som de skulle eller whatever, så han ville prøve at sende nye kort og se om det hjalp, og ellers ville de være på rimelig bar bund. 

Det lyder bare underligt, for der må da være mange med ældre kort som man skulle tro også ville kontakte dem med problemer hvis det skulle være alle med ældre kort der pludselig allesammen ikke er i stand til at opdatere. Men nu må jeg se. 

Men vil anbefale at ringe ind hvis man er sikker på det ikke er sit eget antennesignal der ikke er stabilt. 
Til top
crown7 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 8 timer 14 minutter siden
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crown7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 2 minutter siden kl. 13:41
Jeg har nøjagtig samme problem, og jeg har lige talt med Norlys. 
Der er klar over problemet og arbejder på at finde årsagen og en løsning. De mener at omkring 5-600 brugere er omfattet, men mon ikke der er et stører mørketal som det hedder. Mange vil jo nok tro det er deres antenne det er galt med.

Jeg er gammel BOXER kunde og har stadig de gamle BOXER CA moduler, og det lyder også til at i andre har ret gamle kort og CA moduler?

Det er også lykkedes for mig at bestemme at problemet sker SAMTIDIGT både i mit sommerhus ved Kolding og her på adressen ved Herning. så det peger på et problem med CA modulerne. Især da det kun sker på betalingskanalerne.

Jeg må indrømme at jeg er helt overrasket over at Norlys erkender problemet, det kunne sagtens blive sådan et problem som bare løber i ring da der er mange små tekniske led i den kæde som som sikrere at signalet når frem til mit TV.

Jeg har fået sagsnummer SP-INC0177518 hos Norlys support hvis nogen oplever samme problem og vil henvise ;-)


Til top
kwh73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2011
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kwh73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 15 minutter siden kl. 16:28
Ja det var da overraskende hvis de endelig erkender, efter jeg har kæmpet med deres kundeservice på mail og Facebook i en måned for at overbevise dem om at de havde et kæmpe problem, men de simpelthen nægtede at tage sagen videre i systemet.

Og ham jeg så snakkede med i telefon lige inden påske, virkede som den første som endelig troede på mig og alle mine påvisninger og beviser for at det ikke havde noget med dårligt antennesignal at gøre, han ville prøve at sende nye kort, og han havde ikke hørt om problemet før, og at de normalt skulle have 10-15 forskellige folk der klagede før de rykkede på et problem. 

Jeg har stadig ikke modtaget nyt kort, og havde da også meget svært ved at se at det skulle gøre nogen forskel når det pludselig skete samtidig på alle mine kort og for flere andre. For hvis det skulle være en ny måde de opdaterede kortene, som så ikke ville virke på ældre kort, så skulle man jo tro de ville vide at de var begyndt at opdatere på en ny måde og hurtigt kunne regne ud hvor problemet kom fra. 

At det skulle være ældre moduler lyder så ligeså underligt, det er jo Ci+ moduler, men igen, så må det jo rigtigt nok være et eller andet siden alle ikke har problemet. Bare en gåde hvordan de så hårdnakket kan sidde inde i kundeservice og totalt affeje egne fejl igennem så lang tid, men igen, de gjorde det samme for 5 år siden ved en anden fejl som mange ellers klagede over men de fik overtalt flere til at købe nyt udstyr til ingen nytte, før de endelig fik fixet fejlen efter nogle måneder. 

Der var en der for et par dage siden havde lavet et opslag herinde hvor han efterspurgte hjælp til en god antenneforstærker fordi han var begyndt at opleve udfald, og som automatisk gik ud fra det er hans eget udstyr. Jeg mistænkte at det sikkert var det samme problem han havde så skrev og advarede ham, og han havde da også helt fint signalstyrke. Så ja, det viser nok at der er mange der bare tænker det er nok deres egen antenne og spilder penge på at prøve at udbedre det, og hvis man havde kontaktet kundeservice, så ville de som udgangspunkt kun guide og tilskynde til egne problemer desværre. 

Tak for feedback, så sker der da forhåbentlig endelig noget. 



Redigeret af kwh73 - 5 timer 7 minutter siden kl. 16:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu