recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reperationstid - hvad er mine muligheder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReperationstid - hvad er mine muligheder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Emne: Reperationstid - hvad er mine muligheder?
    Sendt: 20-November-2008 kl. 14:31

Hej,

Jeg havde haft mit Panasonic PX70 i lidt over et år, da HDMI indgangene og Component indgangen stod af. Jeg formoder de røg på samme tid, fordi de sidder på samme print i selve TV'et.

Jeg ringede til God Pris (hvor jeg havde købt TV'et), som var hurtige, og bad mig sikre, at der rent faktisk var problemer med TV'et (så jeg ikke skulle betale ca. 1.000 for fragt og eftersyn, hvis der ikke var noget galt). Jeg checkede en ekstra gang, og var sikker i min sag.

Jeg var i første omgang usikker på, om problemet/reperationen var dækket af reklamationsretten, men det lader det til, da Powermill/InfoCare ikke har kontaktet mig omkring eventuel betaling.

Derefter oprettede jeg en RMA ved God Pris, som var hurtige, og dagen efter ringede InfoCare (som nu er fusioneret med Powermill) for at aftale en tid, hvor de kunne hente TV'et.

Siden har ejg ventet på mit TV. TV'et blev hentet fra mig d. 10/10. Og på Powermills hjemmeside står der ud for min RMA, at reservedele er bestilt d. 21/10.

Mit spørgsmål er så nu, om jeg har andre muligheder end at vente?

Jeg vil jo gerne have mit TV tilbage igen. Men der er vel ikke nogen regler der forpligter Powermill om at levere et nyt TV, hvis de ikke kan reperere det gamle (eller der går alt for lang tid), vel?

Redigeret af tosa - 20-November-2008 kl. 14:37
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 15:19

Mener at acceptabel rep. tid er omkring 5-6 uger, hvilket der er gået nu.

Jeg ville kontakte Godpris og spørge til tv'et. hvis det ikke er på trapperne ville jeg forlange handlen hævet og pengene retur.

Hvis de ikke vil acceptere dette kan du klage til Forbrugerklagenævnet. 

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 15:52

OK, er det God Pris, og ikke Powermill jeg skal rette henvendelse til??

Jeg har ringet til Powermill et par gange, og det lyder som om de bare bruger samme hjemmeside, som den jeg bruger, når de skal checke mht. hvor langt de er kommet.

Jeg synes nemilg God Pris har ydet god service i denne sag, og det er vel ikke dem der skal klandres for, at Powermill er langsomme, eller hvad??

Til top
kims2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 15:58
Det er God Pris der har forpligtelsen over for dig, men
det kan dog tit være hurtigere at kontakte reparatøren selv. Det ser dog ikke ud til at hjælpe i dette tilfælde, så du skal kontakte God Pris.
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 00:28
OK, jeg tror jeg kontakter God Pris på mandag. Så kan det være de kan rykke Powermill for det.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 02:10
Jeg fik ny plasmaskærm på mit på ca 14 dage alt incl. Købt hos MM-Vision og rep. på Fyn.   Super SERVICE.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
God Pris Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 07:31

Hej Tosa

Det kan du være helt sikker på, jeg har sendt dig en besked.

Mange hilsener

Michael Damgaard
www.godpris.dk
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 11:19

Jeg vil lige nævne, at Michael fra God Pris og jeg snakkede om problemet, hvorefter Michael og deres reklamationsafdeling tog fat. Nu er TV'et repereret, og jeg har aftalt leveringstidspunkt med Powermill/Infocare.

God service fra God Pris. Havde jeg vidst, at det var dem jeg skulle have haft fat i, i stedet for Infocare, ville jeg have ringet tidligere.

Men det er sq god stil, at God Pris følger den i mål, og kontaktede mig dagligt omkring hvor langt i processen vi var, da de havde hørt om mit problem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu