|
Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Usukjelds ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne ikke se nogen fejl på mit tv i aftes. Hvordan ser det ud for jer andre? Har I stadig fejlen?
Redigeret af Usukjelds - 29-April-2025 kl. 09:33 |
|
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508 Scandyna 5.1 setup |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 32 |
Jeg tænker om de overhovedet har løst fejlen endnu, for jeg har bemærket de seneste dage at når man skifter kanal mellem betalingskanalerne, så kommer billedet hurtigt frem, så jeg tænkte om kanalerne er gratis for tiden, så jeg har lige prøvet at tage kort og modul ud, og ganske rigtigt er alle kanalerne gratis. Er det noget andre kan bekræfte? Man kan jo næsten kun tænke en sammenhæng mellem udfaldene hvor de måske så bare har åbnet op for betalingskanalerne fordi de måske ikke har løst problemet endnu hvilket så selvfølgelig er godt nok frem for udfald
|
|
![]() |
|
Valgren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2025 Sted: Bornholm Status: Offline Point: 14 |
Hej Har lige prøvet at starte et af mine tv og så trække kort og modul ud, og kanalen kører ufortrødent videre ☺️ Så ja, virker som de har frigivet de kodede kanaler p.t. Så må vi se hvor længe det kører 🤷
|
|
L. Valgren
Tv via DVB-T2 Chromecast v.2 Google TV Streamer |
|
![]() |
|
Samsung_M ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Randers Status: Offline Point: 297 |
Ha! Jeg har gjort præcis samme erfaring. Amatører
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10509 |
Er problemet der stadig nu efter kanalerne igen er kodet? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kwh73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-September-2011 Status: Offline Point: 32 |
Jeg har ikke haft kortet siddende i tvet længe nok siden det blev nødvendigt igen til at være sikker på problemerne ikke er tilbage, men vil tro det endelig er løst. Edit. og her efter nogle timer har der ikke været problemer.
Men bliver nødt til at dele det svar jeg lige har fået fra deres kundeservice da jeg bla havde spurgt til om de havde fundet ud af hvad fejlene så skyldtes og om de overhovedet havde fixet dem siden jeg havde bemærket at de bare havde åbnet op for det hele gratis. Jeg er målløs over at hun stadig prøvede at tørre udfaldene af på mit eget antenne signal og at det skyldes at jeg havde for godt signal på 100 procent og jeg burde have en antennedæmper på. Den undskyldning kan jeg også huske de brugte for 5 år siden da de havde nogle lignende landsdækkende problemer som de på præcis samme måde i flere måneder ikke ville anerkende. Der skal godt nok ignoreres mange ting for at komme op med sådan en undskyldning med at det var mit signal der var for godt der var problemet. Så skal det ignoreres at udfaldene kom på præcis samme tidspunkt på 3 forskellige adresser jeg tjekkede, og ingen adresser havde problemer med gratis kanaler, for ikke at snakke om alle de andre der kom på banen med præcis samme problemer, og flere til sidst fik anerkendt at norlys havde et problem de arbejdede på, og flere også fik sms om at problemerne endelig var blevet løst, og at jeg så sjovt nok heller ikke havde udfaldene længere fra den dag, og aldrig har haft så meget som et glitch udfald i de over 9 år jeg har haft den udendørsantenne som blev sat op gratis af antennemontør i samarbejde med Boxer som en del af Abonnementstilbuddet. Det er simpelthen forrykt hvad der foregår for deres kundeservice. "Du spørger ind til, hvorfor vi har åbnet op for alle kanaler, så man kan se alle kanaler uden at have et kort i sit fjernsyn. Vi har haft en krypteringsfejl på flere af vores kanaler, hvor de påvirkede kunder fik en 016-fejlkode. Indtil den fejl er løst har vi åbnet op for alle kanalerne og når de er løst, så vil dem der er påvirket af fejlen få besked, når de igen kan sættes deres kort i deres fjernsyn. Du har til dels ret i, at fejlen er hos os, men nok ikke på den måde du tænker: Det er faktisk sådan, at det signal du modtager er for godt. Når signalstyrken og signalkvaliteten er på 100 procent, så er det alt for højt og kan give de problemer, du oplever. Signalet skal helst ligge mellem 75 og 95 procent. Anbefalingen fra vores teknikere er derfor, at du får sat en signaldæmper på, det skulle fikse det. Redigeret af kwh73 - 4 timer 27 minutter siden kl. 18:11 |
|
![]() |
|
Valgren ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2025 Sted: Bornholm Status: Offline Point: 14 |
Jeg lod mine kort og moduler blive siddende i apparaterne efter at krypteringen var fjernet så har ikke opdaget krypteringen var kommet tilbage :/
Vil dog sige at jeg har ikke oplevet problemer siden jeg fik besked om at fejlen var rettet tilbage fra d. 29. april...
|
|
L. Valgren
Tv via DVB-T2 Chromecast v.2 Google TV Streamer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |