recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Samsung UE46F8005.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Samsung UE46F8005.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Underligt, når support skriver hvad der skal gøres, virker på 7005, så må en anden med et 8005 lige give sig til kende med hvad de har gjort.

Ja - det er vi enige om.

Jeg har både været igennem en chat session med Samsung, og senere på mail, og jeg er ikke kommet videre.

Jeg har også selv forsøgt anden vejs via. e-manualen, men der kunne jeg heller ikke "få lov" til at ændre kanalnummer?? Confused
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 22:46

Ja, Confused
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Underligt, når support skriver hvad der skal gøres, virker på 7005, så må en anden med et 8005 lige give sig til kende med hvad de har gjort.

Nu er dit TV jo en E model. Måske er det anderledes på F modellen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 22:50

Ja, det kan så være det, men Support skriver jo at det kan gøres, og på selv samme måde som jeg gjorde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2013 kl. 23:01
Hej

Kan klart anbefale at bruge det pc program til at få "styr" på kanalerne.
Der findes en export kanalliste til usb i menuen og ved siden af findes en import.

Du installer programmet på din pc, pejer på din exportfil fra USB og trækker og slipper dine kanaler
i den rækkefølge du vil have det. gemmer filen på usb igen(overskirver den gamle)
Herefter laver du en import af kanalerne vi ovenstående omtalte menu.

Det virker perfekt og er super hurtigt. God fornøjelse.

Ps. har selv brugt det på min 55F8005
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Hej

Kan klart anbefale at bruge det pc program til at få "styr" på kanalerne.
Der findes en export kanalliste til usb i menuen og ved siden af findes en import.

Du installer programmet på din pc, pejer på din exportfil fra USB og trækker og slipper dine kanaler
i den rækkefølge du vil have det. gemmer filen på usb igen(overskirver den gamle)
Herefter laver du en import af kanalerne vi ovenstående omtalte menu.

Det virker perfekt og er super hurtigt. God fornøjelse.

Ps. har selv brugt det på min 55F8005

Det må jeg prøve så...

Tak for input Smile
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 15:22
@MATRIX

Jeg har fundet en masse steder at downloade "Samsung Pc Editor", men det er åbenbart forskellige versioner, og ikke alle understøtter F modeller?

Jeg kunne godt bruge et link, til præcis hvilken version du har, som virkede til din UE55F8005 Embarrassed

Mvh

Mikkel

Til top
Homer42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Juli-2013
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Homer42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 20:39
For at ændre kanalnummer skal du aktivere Rediger kanalnummer under menupunktet Udsendelse
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:08
Halløj igen.

Jeg har lige et par ekstra ting, som jeg savner hjælp til.

1. Ændre opstartsbillede fra "TV Nu" til "normalt tv-billede"

Når jeg tænder tv'et, starter den op i Smart Hub, TV Nu.
Jeg vil gerne ændre dette, så den starter op i "normal tv tilstand" på sidst sete kanal.

2. Tilføje nye apps.

Kan man godt tilføje nye apps, som man f.eks. kender det fra andre Andriod enheder via. Google Play?

3. Skifte lagerenhed/ekstern harddisk

Jeg har en 500GB ekstern harddisk, som jeg optager på. 
Jeg kan forstå, at optagelserne kun kan benyttes på mit TV, og at man f.eks ikke kan flytte harddisken til et andet tv, eller en computer, og se optagelserne.
Men hvad så, når harddisken er fyldt, og jeg skal have en ny. 

Jeg vil jo gerne stadig kunne se mine gamle optagelser.
Kan man så bare købe en ny harddisk, og have begge to monteret samtidigt?

Og hvad så hvis jeg fjerner den gamle fyldte harddisk. Kan man så montere den igen, og så virker den som før med alle de gamle optagelser?

Ham sælgerne i Elgiganten fortalte mig, at når jeg først havde taget den i brug til tv'et, så "tilhørte" den tv'et og kan aldrig bruges til andet efterfølgende?
Er det sandt?

På forhånd tak.

Mikkel Smile
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 11:26
Du kan købe lige så mange harddiske du vil og bruge dem på TVet. Jeg ved dog ikke om der kan være mere end én tilsluttet ad gangen. Der sker ikke noget ved at fjerne harddisken fra TVet. Den kan sagtens tilsluttes igen og du kan se dine tidligere optagelser. Harddisken kan også slettes og bruges til et andet TV, en PC etc.
Hvis den samme harddisk ønskes brugt til både TV og PC kan du opdele den i partitioner, hvor du med PCen formaterer den partition der skal bruges på PCen, og med TVet formaterer den partition der skal bruges i TVet. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mikzki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikzki Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af mikzki mikzki skrev:

Halløj igen.

Jeg har lige et par ekstra ting, som jeg savner hjælp til.

1. Ændre opstartsbillede fra "TV Nu" til "normalt tv-billede"

Når jeg tænder tv'et, starter den op i Smart Hub, TV Nu.
Jeg vil gerne ændre dette, så den starter op i "normal tv tilstand" på sidst sete kanal.

2. Tilføje nye apps.

Kan man godt tilføje nye apps, som man f.eks. kender det fra andre Andriod enheder via. Google Play?

Anyone der kan hjælpe mig med ovenstående?

Smile
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tvixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 16:25
(Aller først .  Opdater dit TV software).

Installerede et 8005 i Tirsdags og var også skide irriteret  over Samsungs smarthub opstart.
Gik ind i menu under smart features og deaktiverede funktionen. Det tager 10 sek. Det er også her du disabler voice og motion recognition :)

Nej du kan ikke bruge andre apps på dit tv en dem samsung lægger ud til download. 
Til gengæld kan du hente til din android eller iphone ...Der er massere af "remoter" mm.
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu