|
|
Besvar ![]() |
Side <1 121314 |
Forfatter | |
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Jeg har faktisk handbrake herpå, det må jeg lige få afprøvet. I MakeMKV kan jeg også vælge/fravælge lyd- og tekst-sport, men kan være jeg kan bruge det til de film der ikke har engelske undertekster, hvis jeg kan finde dem på nettet. Nu siger du fornuftig kvalitet, gør handbrake noget ved kvaliteten? Jeg vil gerne have det 1:1.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg har valgt at re-encode de film jeg har rippet og lige så snart der foregår en re-encode, vil der være et kvalitetstab uanset kvaliteten af output. Der er dog rigtigt mange konfigurationsmuligheder i Handbrake, så jeg vil bestemt tro, at det også er muligt at lave en 1:1 "kopi" af filmen.
|
|
![]() |
|
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Hvorfor re-encoder du dem? Det kunne være lækkert hvis der er en tabsfri metode.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har fået leget lidt med Handbrake. Der godt nok meget man skal tage stilling til. Jeg har prøvet at Google mig frem til de bedste indstillinger. Det tager jo en krig at rippe med Handbrake, det tror jeg ikke jeg vil kunne holde ud i længden, i forhold til hvad det kan af ekstra ting. Man kan ikke croppe billedet med Handbrake, så vidt jeg kan se, så det eneste jeg egentlig kunne bruge, som MakeMKV ikke kan, er at sætte hvilket tekst-spor der skal være på som default.
|
|
![]() |
|
![]() |
- dobbelt post - Er det kun mig der har meget lange svar tider ved oprettelse af indlæg?
Redigeret af MaXer - 25-August-2011 kl. 08:37 |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Går det da meget hurtigere? Jeg vil da tro det er selve re-encodingen og ikke GUI'en der tager tid. Men jeg skal da lige prøve det af.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er selve ripningen / re-encodingen jeg synes tager lang tid. At hakke af i de rigtige bokse er til at overskue.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 121314 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |