recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt NAS / Gb-net fra bunden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt NAS / Gb-net fra bunden

Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Du kan evt. overveje Handbrake - der har du nok lidt flere muligheder til rådighed og det er stadig gratis. Derudover benytter jeg mkvtoolnix til at samle film/lyd med underteksterne. Ender som regel op med en film i fornuftig kvalitet, med flere lydspor (evt. forskellige sprog og/eller formater [stereo/surround]) samt flere undertekster (forskellige sprog)

NB: Godt man bruger copy-paste inden submit af formularen - forum-softwaren hoppede lige i havet :-(
Jeg har faktisk handbrake herpå, det må jeg lige få afprøvet.

I MakeMKV kan jeg også vælge/fravælge lyd- og tekst-sport, men kan være jeg kan bruge det til de film der ikke har engelske undertekster, hvis jeg kan finde dem på nettet.

Nu siger du fornuftig kvalitet, gør handbrake noget ved kvaliteten? Jeg vil gerne have det 1:1.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 12:09
Jeg har valgt at re-encode de film jeg har rippet og lige så snart der foregår en re-encode, vil der være et kvalitetstab uanset kvaliteten af output. Der er dog rigtigt mange konfigurationsmuligheder i Handbrake, så jeg vil bestemt tro, at det også er muligt at lave en 1:1 "kopi" af filmen.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 12:13
Hvorfor re-encoder du dem? Det kunne være lækkert hvis der er en tabsfri metode.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:32
Har fået leget lidt med Handbrake. Der godt nok meget man skal tage stilling til. Jeg har prøvet at Google mig frem til de bedste indstillinger. Det tager jo en krig at rippe med Handbrake, det tror jeg ikke jeg vil kunne holde ud i længden, i forhold til hvad det kan af ekstra ting. Man kan ikke croppe billedet med Handbrake, så vidt jeg kan se, så det eneste jeg egentlig kunne bruge, som MakeMKV ikke kan, er at sætte hvilket tekst-spor der skal være på som default.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:34
- dobbelt post - Er det kun mig der har meget lange svar tider ved oprettelse af indlæg?

Redigeret af MaXer - 25-August-2011 kl. 08:37
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Har fået leget lidt med Handbrake. Der godt nok meget man skal tage stilling til. Jeg har prøvet at Google mig frem til de bedste indstillinger. Det tager jo en krig at rippe med Handbrake, det tror jeg ikke jeg vil kunne holde ud i længden, i forhold til hvad det kan af ekstra ting. Man kan ikke croppe billedet med Handbrake, så vidt jeg kan se, så det eneste jeg egentlig kunne bruge, som MakeMKV ikke kan, er at sætte hvilket tekst-spor der skal være på som default.
Når du finder den rette indstilling, kunne du evt benytte handbrakecli. Især fordi du har så mange DVD'er.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:48
Går det da meget hurtigere? Jeg vil da tro det er selve re-encodingen og ikke GUI'en der tager tid. Men jeg skal da lige prøve det af.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Går det da meget hurtigere? Jeg vil da tro det er selve re-encodingen og ikke GUI'en der tager tid. Men jeg skal da lige prøve det af.
Har ikke prøvet det, men re-encoding tager selvfølgeligt den tid det tager.
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 08:53
Ja, det er selve ripningen / re-encodingen jeg synes tager lang tid. At hakke af i de rigtige bokse er til at overskue.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 121314

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu