Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 14:13 |
Kim Jespersen skrev:
Kampus skrev:
Nyudgivelserne er stort set samme pris for dvd og BD hvis de købes i dansk butik.
Så det er vel bare et spørgsmål om at den gamle dvdmaskine bliver udskiftet med en BDafspiller næste gang. Og det kan jo tage år........
|
Wall-E skulle have været min undskyldning for endeligt at springe på fætter BR vognen og til at afspille den havde jeg tænkt på en Samsung 2500, som virker til at være en fin maskine. Men jeg må indrømme at jeg er ved være temmeligt betænkelig, da jeg ikke vil give 280,- kr. for en film, det kommer bare ikke til at ske.
Så nej, film på BD koster ikke det samme som på DVD og det betyder meget for gennemsnitsfamilien og dermed Blu-rays fremtid.
|
Ja Disney er nok undtagelsen her, da de altid skal presse citronen til det yderste. Men titler som jeg lige har købt der koster det samme i BD og dvd er f.eks. Indiana Jones 4 og Flammen & Citronen, og det er stadig priser i fysiske butikker der menes.
Og forresten dur den der fætter BR ikke rigtig som joke, da det hedder BD
Redigeret af Kampus - 08-December-2008 kl. 14:15
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 14:28 |
Kampus skrev:
Og forresten dur den der fætter BR ikke rigtig som joke, da det hedder BD |
Fair nok. I den engelsktalende verden står BD for "Bondage & Domination", så.... 
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12378
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 14:36 |
BD er den officielle forkortelse for 'Blu-ray Disc'. 'Blu-ray' er ét ord, og officielt indgår ordet 'Disc' altså også i navnet, så derfor dur BR ikke.
|
 |
Callie
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 16:38 |
Naiera skrev:
Almindelig sund fornuft, for det første.
Du mener vel ikke seriøst, at Goonierne er noget nær ligeså vigtig for formatets overlevelse, som Hancock?
|
Dine beskeder er næsten altid for sjove at læse Af en uni studerende er du ret ensporet i, at det kun er dit synspunkt, der kan være det rigtige - Jeg elsker det!
Ovenstående er baseret på almindelig sund fornuft 
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 18:32 |
Var det ikke en idé at skrive hvorfor du mener jeg tager fejl, i stedet for det der fjolleri? Mit svar skal også ses i lyset af, at jeg synes det var et lidt underligt tidspunkt bare at spørge 'kilde?' Det bringer en masse underforståede budskaber med sig, f.eks. at det jeg har skrevet da bare er fuldstændig ude i skoven, hvilket jeg altså ikke mener det er. Hvis man er så pokkers uenig, så kunne man eventuelt selv grave en kilde frem, der beviste at jeg tog helt vildt meget fejl.
Jeg synes egentlig jeg forklarede min pointe ret godt; ny-udgivelsen Hancock er langt vigtigere i det store hele end f.eks. Goonierne. Det siger vel sig selv. Blu-ray ny-udgivelser af gamle film kan selvfølgelig ikke sendes på gaden til 50,-, for at konkurrere med dvd-udgivelserne af samme film, men så produceres der jo nok også et antal eksemplarer til butikkerne derefter. Så er det kun entusiaster, som undertegnede, der køber Goonierne, mens det nok er mere sandsynligt at Hancock sælger væsentligt flere eksemplarer.
Redigeret af Naiera - 08-December-2008 kl. 18:39
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 18:57 |
Beklager, men min sunde fornuft siger noget andet end din sunde fornuft. Dermed kan vi ikke rigtigt bruge sund fornuft til at afgøre diskussionen.
I min omgangskreds er der stort set ikke andre end mig, der kan få sig selv til at give fuld pris for en DVD-film. Jeg har faktisk en fornemmelse af, at min omgangskreds er ret repræsentativ for befolkningen som helhed. Derfor tror jeg på, at tilbuds-film er en ret stor del af markedet.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 19:28 |
Så tror jeg vi har snakket lidt forbi hinanden, i og med at jeg refererede til Blu-ray-film. Her er det selvsagt nye udgivelser der er mest med til at drive formatet frem.
Og hvis ingen nogensinde, eller meget, meget få, havde købt ny-udgivelser af dvd-film, så var dét format selvfølgelig heller ikke blevet til noget. Hvis det vitterligt kun er entusiaster, som du og jeg, der betaler fuld pris for film, jamen så var det tydeligvis også nok til at dvd-formatet temmelig effektivt fik udraderet VHS. Der gik selvfølgelig lang tid før dvd-film kom ned i 50,-, og det er først for nyligt at det er begyndt at gå rigtigt hurtigt, med at få priserne ned under 100,-, efter nye udgivelser af film.
Blu-ray-udgivelser kan, af forskellige årsager, ikke sælges til 50,- nu, og heller ikke i den nærmeste fremtid. Men formatet er dælme da stormet temmelig godt frem, på trods af at der er så mange der mener, at det er så pokkers dyrt...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 19:41 |
Non-Desperado skrev:
Kampus skrev:
Og forresten dur den der fætter BR ikke rigtig som joke, da det hedder BD |
Fair nok. I den engelsktalende verden står BD for "Bondage & Domination", så.... 
|
Noget du har lyst til at uddybe for os uvidende...
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 19:45 |
Naiera skrev:
Så tror jeg vi har snakket lidt forbi hinanden, i og med at jeg refererede til Blu-ray-film. |
Nej, vi har ikke snakket forbi hinanden. Du har bare glemt, at vi diskuterer fordeling mellem Blu-Ray og DVD. Så kan man jo ikke nøjes med at referere til Blu-Ray-film.
Naiera skrev:
Blu-ray-udgivelser kan, af forskellige årsager, ikke sælges til 50,- nu, og heller ikke i den nærmeste fremtid. |
Nej, så vi har altså en markedssituation, hvor man kan købe: Nye titler på DVD til høj pris. Nye titler på Blu-Ray til høj pris. Gamle titler på DVD til lav pris. Gamle titler på Blu-Ray til høj pris. Kan du og din sunde fornuft så ikke godt se, at fordelingen på nye titler umuligt kan være repræsentativ for det samlede marked? Vedr. din irritation over, at jeg spurgte efter kilde i stedet for selv at komme med en kilde: Der var en meget afgørende forskel på dit og mit udsagn. Jeg fortalte, at jeg var overbevist om den sammenhæng, jeg beskrev. Altså tydeligvis en personlig overbevisning. Du fortalte, at sammenhængen var, som du beskrev. Altså tydeligvis fakta. Fakta kræver kilder. Det gør personlige overbevisninger ikke. Jeg er ikke sikker på, at du selv er klar over, hvor meget det forpligter at udtrykke sig så firkantet og sort/hvidt, som du ofte gør.
Redigeret af Allan Olesen - 08-December-2008 kl. 19:45
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 08-December-2008 kl. 21:00 |
Allan Olesen skrev:
Nej, vi har ikke snakket forbi hinanden. Du har bare glemt, at vi diskuterer fordeling mellem Blu-Ray og DVD. Så kan man jo ikke nøjes med at referere til Blu-Ray-film.
|
Jeg har ikke glemt noget som helst, men fokuserede i denne (måske selvopfundne) gren af diskussionen på vigtigheden af 'gamle film'. Med det mener du åbenbart alle der koster 25-50,-, som jo også kan være film der er udgivet i 2007 eller tidligt i 2008, men jeg tager det mere bogstaveligt, og tænker på film som f.eks. Goonierne, fra midtfirserne. En film der tilfældigvis lige er blevet udgivet på Blu-ray, men som nok ikke skal gøre sig forhåbninger om at sælge noget nær så godt som Hancock, som tilfældigvis er en af de film, hvor man må gå ud fra at fordelingen allerede er mere end 90/10. Det er allerede mange måneder siden, at de helt store film begyndte at sælge bedre end 10% Blu-ray, når bare de kommer samme dag som dvd'en. Og min pointe er så, at det er de nye film der skal være med til at drive Blu-ray som format frem, og så er det vel naturligt, at man må sammenligne priser med dvd-formatets nye udgivelser. Hvis man står og skal have Hancock eller Sex & the City, til sig selv eller som julegave, på dvd eller Blu-ray, så dur det ikke at pege på tilbudshylderne med dvd'er til 25-50,- stykket. Nye udgivelser har altid kostet mere end dette, uanset om det så er blå eller dvd. Men jeg kan nu godt se, at jeg nok ikke gjorde det klart nok, da jeg gik
over til udelukkende at diskutere fordelingen af gamle og nye film på
Blu-ray-markedet.
Redigeret af Naiera - 08-December-2008 kl. 21:10
|
 |
Motor
Ny bruger
Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 19
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 11:39 |
Jeg synes det kunne være interessant at se hvor meget det salg, som sker indenfor den første måned af en nyudgivelse egentlig udgør af det samlede salg. Er der nogen, der kan give en statistik på det?
Jeg kender personligt meget få, som køber lige når en nyudgivelse kommer, hvorimod jeg kender en del flere, som venter til de er faldet et stykke i pris. Jeg hører også til den sidste gruppe. Jeg køber BD, når de er faldet til en 140-150 kr i pris eller kan købes i en pakke (3 for 2's pris eller lignende) til samme pris eller også køber jeg DVD film til 25-50 kr. Der er mange udgivelser som jeg ikke behøver have på BD. Der kan jeg anbefale siden http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316&p age=1. Jeg køber ikke under tier 2 på den side.
Jeg fandt denne side http://www.nxtbook.com/nxtbooks/questex/hom292114QPM/index.p hp?startid=8#/10, som angiver salget af bluray vs. dvd til 10/90 på det de kalder top 20 nyudgivelser. Jeg tror måske det har ændrer sig til 20/80 til næste jul, men så heller ikke mere. Kun en enkelt eller 2 jeg kender vil købe en BD afspiller før de falder til en 1300-1500 kr og film før de falder til 100 (dette er selvfølgelig kun gefühl fra min side)
Mvh John
Redigeret af Motor - 09-December-2008 kl. 11:40
|
 |