recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken watt angivelse er korrekt ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken watt angivelse er korrekt ?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 17:42
Jeg tror ikke vi kan blive enige om noget. Vi kan sidde og lave talgymnastik hele aftenen, med nogle tal som vi ikke ved hvordan er målt og som vi ikke kender målebetingelserne for. Det fører ingen vegne.

Min position er at når producenterne ikke vil fortælle hvordan de har gjort, så må man gå ud fra at der er noget de ikke vil fortælle, og det er i sig selv halvsuspekt. Som jeg allerede har skrevet, så er tallene tæt ved ubrugelige, men IMO peger et hurtigt overslag over den smule der er vist i data bladet på, at det ikke er en særligt kraftig konstruktion.

Redigeret af dpny - 30-November-2013 kl. 17:43
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 19:33
Nu bruger jeg 4ohms højttalere. MA RX8.
Jeg synes sådan set sættet passer fint sammen.
Men tænker på om jeg vil vinde mere kontrol af bassen ved at skifte til en mere strømstærk forstærker. Dog spiller jeg meget sjældent tordene højt. Men nogle numre mudrer bassen og andre lyder det fantastisk.
Højttalerne kræver dog meget lang tid for at blive spillet til og for et par uger siden rykkede det til noget absolut godt.
Jeg har også mistænk akustikken i min stue for at være knap så venlig overfor dyb og hurtig musik.
Jeg tror egentlig bare jeg lytter videregående en dag låneren anden forstærker ogtester.
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 19:34
Beklager at jeg ikke er gode venner med en iPad
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu