recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mangler punch i bassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mangler punch i bassen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Når jeg husker tilbage, på min hifi ungdom, så var Infinity Kappa utroligt krævende når det kom til placering. Her gik historierne på, at det kunne tage timer, når den rigtige placering skulle findes.
Alle indlæg omkring din model, nævner uden tøven, at de kræver masser af effekt og strømstærk forstærker.
Er der ikke nogle justeringsknapper til frekvensen på bagsiden af dine højttalere? Jeg mener, at kunne huske, at der var sådan et par stykker på bagsiden.

jeg har også læst mig til at de var meget krævende, håbede dog på at min Nad kunne klare det, men det kan da godt være at den har mødt sine overmændt. 

jo der er 2 indstillings knapper bag på højttalerne. 

en til tweeter og en til midrange, men ikke lige noget med bass syntes jeg.

måske jeg skal forsøge at låne en effektforstærker og se om det afhjælper noget?

hvad er jeres erfaringer med bi-wire? kan det måske hjælpe? hvis ja, hvad kræver det så af udstyr?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hvis du har mod på det, så prøv at sætte dig lidt ind i REW ( Room EQ wizard )
Du bliver overrasket over hvor meget en 15 cm omrokering af enten højttalere eller siddepositionen kan ændre på lyden..
Det kan godt være at dine højttalere har masser af luft omkring sig, men du kan være uheldig at de står eller at du sidder placeret forkert i forholdt til rummets dimensioner / akustik, og at det giver et dyk i netop "punch" bassen.

Jeg flyttede min ene sub 12 cm og min sofa 15 cm frem ( efter forslag fra REW ) og fik hævet et Dip ved 72 hz med 8 dB..!!!
Derefter satte jeg mine fronter ned på standere og rykket dem 12 cm fra bagvæg og vinklet 5 grader mere mod lyttepositionen, og det sænkede et peak ved 160hz med 4dB.

Jeg siger ikke det kan fikse dine problemer, men det er da et forsøg værd før du ofrer penge på nyt grej.

absolut enig, vil da helst undgå at spytte penge i noget som kunne være løst blot ved at rykke lidt frem og tilbage.

men da jeg brugte REW i kælderbiffen syntes jeg ikke ligefrem den kom med forslag til at rykke møbler eller noget. det forstår jeg ikke helt?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 19:43
Der er et punkt i menuen der hedder simulation, der kan du indtaste rummets dimensioner og din siddeposition..
Derefter kan du så trække rundt på de forskellige højttalere for at se hvordan de og rummet reagerer på placeringerne.

Redigeret af strecker - 08-Marts-2015 kl. 19:57
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu