recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker skratter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker skratter

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rudolph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2015
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 12:25
Det var ikke drejepotentiometrene!

Har haft splittet den ad i atomer, renset alle dele så meget som det overhovedet har været muligt for mig!
- Jeg fobinder så alt i den igen, uden siderne skruet på og med en del skruer som mangler, altså mere eller mindre løseligt, men kun for at teste den af!
Min hvæsen og skratten blev meget mindre end før .. INDTIL jeg fik (utroligt svagt!) rørt ved AUX-indgangen, og højtalerne hvæste og skrattede endnu højere end før!
Jeg prøvede så at lægge lidt pres på AUX-indgangen ned mod printpladen med fingrende, hvilket resulterede i at de holdte op.

Jeg er nu igang med at splitte den ad igen, for at få den pågældende printplade ud.
Det ser umiskendeligt meget ud som om, at tidligere ejer har sat et nyt AUX-stik i den, men virkelig ikke har haft nogen form for snilde hvad angår lodningerne! De er elendige som jeg lige kan se det indtil videre Ermm

Så nu renser jeg det gamle loddetin af, og lodder stikket korrekt på, og håber og regner stærkt med at det vil afhjælpe mit problem! ClapBig smile
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 12:55
Håber det lykkedes for dig.

Der er for øvrigt ikke noget der hedder AUX stik. Det er højst sandsynligt et phono stik.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 16:12
Meget sjovt fund at gøre sig alligevel. Og heldig at du har styr på en loddekolbe.

Selvom fejlen ikke lå hvor du troede, så har du da i det mindste fået renset potmeteret. Det trænkte sikkert, sådan som det kabinet så ud indeni :)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er for øvrigt ikke noget der hedder AUX stik. Det er højst sandsynligt et phono stik.

Det kan jo være, der står "AUX" ud for stikkene bagpå, hvor de skal tilkobles?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 17:05

Og du tager også fejl ;)

Det hedder kun phono, hvis der sidder en RIAA forforstærker til pladespiller bag stikket. Ellers hedder det RCA. Bare lige for at få det helt på plads.
Men derfor kan den indgang OP taler om, sagtens være navngivet AUX.
Til top
Rudolph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 18:52
Bare for lige at få clearet luften her ;)
- Der står ikke AUX nogle steder på denne specifikke forstærker. Har bare omtalt det som AUX-input altid, da jeg synes det gav mening, eftersom kablet man jokker i røven af "phono-stikket" bliver omtalt "AUX-kabel" :-)

Og ja har fået renset rigtig godt nu! 
Min omlodning er blevet super fin! Har fået afviklet et problem nu, men der er åbentbart et andet sted på samme printplade med en løs forbindelse, som ikke umiddelbar er til at se!
Men regner med at gå på jagt efter den i morgen ;)

Imidlertid har jeg i dag fået mig en anden forstærker hjem, som også passer væsentligt bedre til højtalere jeg nu engang har! :)
Til top
Rudolph Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 18:53
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og du tager også fejl ;)

Det hedder kun phono, hvis der sidder en RIAA forforstærker til pladespiller bag stikket. Ellers hedder det RCA. Bare lige for at få det helt på plads.
Men derfor kan den indgang OP taler om, sagtens være navngivet AUX.

Et phono og et rca stik er identisk, men en indgang på forstærker mærket med phono, er beregnet til pladespiller ( som nævnt ovenfor ).
Så om man kalder stikket for enden af kablet phono eller rca, vil være lige korrekt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 19:08
Jeg har arbejdet i radiobranchen de seneste 25+ år. Alle steder jeg har været ansat, har man ikke benyttet den amerikanske betegnelse (RCA), men derimod altid kaldt det for phonostik og phonokabler!

M.v.h.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 19:45
Det er nok et spørgsmål om vane. Vi benytter næsten kun RCA betegnelsen i min butik.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu